Acid

Johndoe11

Gedeactiveerd account
https://soundcloud.com/raphiegrooves/cirklon-acid

Wederom een live jam, alles met de handjes, mutes fades, fx sends etc.

idd, daarna komt die typische raphie signature (lekker woord is dat toch) weer de kop op steken, niets mis mee verder nutuulk...
maar het idd wel eens goed om ff een andere werkwijze ter hand te nemen...
wel wat jammer (vinnik dan) dat het steeds slechts 4 maten zijn, probeer bijv eens een 1,2,1,3,1,2,1,4 patroon structuur nekst tijm...

Thnx, je hebt natuurlijk gelijk 6 maar zo ver ben ik nog niet op de Cirklon
Heb nu net al m'n instrumenten gedefinieerd, weet hoe ik pattens moet aanmaken, langer en korter kan maken en in song mode kan muten, maar zaken als patterns kopieren of van verschillende patterns scenes maken heb ik nog niet 100% onder de knie, die scenes kan je dan weer in songstructuur zetten en dan gaat hetgeen je aangeeft redelijk eenvoudig

Iets anders wat ik ook nog moet doen is controllers toewijzen aan instruments, zodat ik bijv cutoff automation in de Cirklon kan opnemen ipv zoals hierboven alles handmatig te draaien, ik. Krijg dan ook m'n handen meer vrij om andere zaken sneller en strakker te toen.

In cubase ging dat allemaal,supereenvoudig, de Cirklon is wat dat betreft qua leercurve wel een vorm van zelfkastijding, maar wanneer je daar doorheen bent wordt alles makkelijk.

Ik vind het een leuke track maar ik hou van die bassy 303 heel in het begin. Dat had nog even mogen duren. Cut off gaat iets te snel open :D maar dat is persoonlijk!

Ja vind ik eigenlijk ook wel achteraf, wil meer met die donkere bubbly acid sound gaan doen, lekker vloeibaar en dan samen 808 beats en wat delay is wel m'n favo combi

Copieren van bar's gaat supersimpel op de Cirklon.
Stel je hebt 1 bar lopen, druk twee keer op Pattern.
Hou nu copy ingeduwd en druk daarna op bijv. 8 als je dit pattern tot bar 8 wilt herhalen.
Met de bar draaiknop kan je nu door je bars heenlopen.

Sowieso het menu waar je inzitr als je twee keer op pattern duwt is erg vet.
Als je een 8 bar pattern hebt zie je nu in beeld 8 keer drie rijen met 0-etjes staan.
X-pose: kan je per bar een transpose instellen
REPS; kan je zeggen hoevaak deze bar herhaalt moet worden
G-bar: kan je een bar locken aan de algemene pattern length.

Vooral de eerste twee werken super om snel een interresant pattern op te bouwen.

Als je vragen hebt, ik ga tot nu toe best wel lekker op de Cirklon, elke avond een uur of twee dingetjes doen die in de manual staan en luisteren wat ze doen.\

Het aux systeem is gewoonweg te vet, vooral de Repeat functie.,..

Thnx Brz, daar moet ik i.d.d. Nog induiken, laatste week jammer genoeg niet de discipline gehad om met de manual te gaan zitten, meer wezen spelen met Nord en timeline en proberen een tape return config met cubase op te zetten voor daw intergratie

Nou het geld is nu wel echt op Rvooh :D en de 24 kanalen van de x-desk en x-panda vol dus hier moet ik het mee doen :)

ah, er is vast wel iets dat je kan verkopen ;)
en 1 kanaaltje zal het verschil niet maken, trouwens de 303 heeft een mix in ;)

da's waar, de mix in is er ook nog,
denk dat ik eerst eens voor wat pitch shifting en tapedelay ga, stuitert er met 8d delays ook wel lekker doorheen

idd, daarna komt die typische raphie signature (lekker woord is dat toch) weer de kop op steken, niets mis mee verder nutuulk...
maar het idd wel eens goed om ff een andere werkwijze ter hand te nemen...
wel wat jammer (vinnik dan) dat het steeds slechts 4 maten zijn, probeer bijv eens een 1,2,1,3,1,2,1,4 patroon structuur nekst tijm...

ja. En het zijn daarna niets eens veel 'oude' elementen die "dwars" liggen. Vind het echt een coole track over het geheel genomen. zeg maar richting cool.

Jawel, er zit toch een 303 in :) Vind het te clean klinken voor het rauwe werk. Ligt vooral aan de erg clean klinkende drums denk ik. Meer ruis, kraakjes. De 808 sounds zijn te standaard aanwezig.

Maar leuke opzet :okdan:

Back