Ik kan iemand die z,n systeem in een oude koelkast heeft zitten Mijn verwarming staat in m,n hobby hok staat nooit aan want dat is slecht voor de interne batteryen.Warmte krijg je door je spullen te gebruiken
Mijn mengtafel vreet 400 watt per uur, mijn monitoren (2x 19 inch) 2 x ca 80 watt, mijn synths en effecten zijn samen goed voor 300 watt + 300 watt voor de pc is aardig wat
Deze passief gekoelde pc moet in Japan 150.000 Yen kosten. Dit komt overeen met ongeveer 1.125 Euro. Het is echter niet duidelijk of dit met of zonder inhoud is.
Waterkoeling is echt 100% overkill als je niet gaat overklokken.
Als er ook een 80 mm fan op je heatsink zit.
Kan je voor het geld dat je anders aan waterkoeling zou besteden makkelijk;
3 Papst 8412ngl fans kopen (heatsink,voeding,case)
Akasa PaxMate isolatiemateriaal.
Silentdrive voor je HD en dan hou je nog de helft over.
Als er op je grafische kaart nog een fan zit, een passief koelblok voor de betreffende kaart van Zalman ed. hetzelfde
voor je northbridge/southbridge.
Als je met deze setup het verschil hoort met waterkoeling moet je je oren na laten kijken.
vergeet dan ook niet om alle fans op 7 volt te laten draaien ipv 12, waardoor ze minder toeren maken, en dus ook minder herrie, als je dan 80 mm fans hebt, zoals hierboven vermeld, dan heb je een goed gekoeld, en ruisloze bak, en t kost je bijna niets!
Ligt er maar net aan wat dat gaat betekenen voor je CPU/kast temps natuurlijk... Als ik dat doe vrees ik niet dat mijn Athlon dat overleeft. Het zal de levensduur niet ten goede komen in ieder geval.
Origineel geplaatst door jimmy Ligt er maar net aan wat dat gaat betekenen voor je CPU/kast temps natuurlijk... Als ik dat doe vrees ik niet dat mijn Athlon dat overleeft. Het zal de levensduur niet ten goede komen in ieder geval.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.