ESI M4U probleem

mstsfreak

Ouwe rot
Ik gebruik al een paar jaar een ESI M4U midi-interface naar volle tevredenheid, alleen begint hij nu raar te doen. Cubase en ook andere programma's zien de interface niet meer. Ook geven sommige programma's aan dat de interface al door een ander programma gebruikt wordt, terwijl dit niet zo is (tenminste zo lijkt het).
Ik heb het apparaat al verwijderd uit apparaatbeheer en weer opnieuw laten installeren door windows. Normaalgesproken zou het dan weer moeten werken, omdat het apparaat met de standaard windows drivers werkt. Ook heb ik al een andere USB-poort gebruikt. Toch blijft het probleem hardnekkig aanwezig.
Wie weet een oplossing?

Edit: systeem windows XP

Al geprobeerd om de Esi uit de usb poort te halen en dan je computer op nieuw op te starten?

Ik krijg namelijk een driver error als ik de Esi in de computer laat met opnieuw opstart of opstarten.
Dan herkent die mijn Esi ook niet in Ableton als voorbeeld.

Al geprobeerd om de Esi uit de usb poort te halen en dan je computer op nieuw op te starten?

Ik krijg namelijk een driver error als ik de Esi in de computer laat met opnieuw opstart of opstarten.
Dan herkent die mijn Esi ook niet in Ableton als voorbeeld.

Dat kan ik eens proberen, alhoewel ik denk dat het probleem ligt bij de standaard MIDI-drivers van winXP.

Ik heb de interface effe op een oude laptop met XP aangesloten en daar werkt het zoals het hoort. Het lijkt erop dat XP denkt dat de interface al in gebruik is, terwijl dat niet zo is...

Ik heb de interface jaren zonder problemen in XP gebruikt en nu al anderhalf jaar zonder problemen in W7.

Even de drivers uninstallen en opnieuw installen al geprobeerd?

Yep al geprobeerd. Zelfs als de interface niet geinstalleerd is en niet aangesloten, dan nog krijg ik de melding: "MIDI port may be in use by another application". Ik snap er niks van... :stupid

Back