Neon Trooper - Dive

redelijk druk :D maar, op 2:55 hoor ik een hele leuke arp. Dus er is hoop :)

edit. Ik hoor meerdere leuke elementen. De compositie, daar zou ik aan sleutelen. minder druk.

Tot 0:40 vind ik hem tof (neo electro lounge?). Ik zou dat blije stuk erna gewoon eruit knippen. Omdat je dan een redelijk korte track overhoudt, zou je kunnen overwegen om het eerste deelals basis voor een nieuwe track te gebruiken. Stuk vanaf 2:35 vind ik trouwens ook wel mooi gedaan.

Maar zonder dollen, er zitten voor mij net even iets teveel thema's in je track. Wel veel creativiteit gehoord.

EDIT: Zie nu dat Acces al een soortgelijke reactie had gegeven.

Bedankt voor de leuke reacties, leuk dat jullie de moeite nemen.
De track heeft eigenlijk een vrij simpele klassieke opbouw:

Intro of couplet 1 (D G)
Refrein: (C - G, beataat ui 2 gedeeltes eigenlijk)
Couplet (D - G)
Refrein (C - G)
Bridge
Refrein (C - G)
Outro (D - G)

Maar ik kan me wel wat voorstellen bij 'druk', er is idd geen moment waarop er 'niks' gebeurt en de onderdelen verschillen allemaal net iets van elkaar in uitvoering, hoewel ik het wel als een geheel heb proberen te laten klinken. Het refrein bestaat uit 2 stukken die ik juist bij elkaar vond passen.

Komt natuurlijk neer op smaak. Wellicht is "druk" en "teveel thema's" niet zo'n issue omdat ik veel luister naar progressive rock. Voor mij is de song echt af, ik ben er tevreden mee. En het is zo leuk om te doen, met name het goed in elkaar laten overlopen en het afmixen zijn hele leuke uitdagingen.

Meer feedback is welkom! Erg leuk om te horen wat mensen ervan vinden.
Ik werk ondertussen aan de opvolger!

klinkt lekker, alleen het kan een stuk beter klinken als je de mix wat aanpast.

bv in het begin staat het akkoord lijktje harder dan de melodielijn.

dus enkel wat dingentje iets zachter zetten lost al een hoop op en dan klinkt het ook gelijk minder druk.

Misschien ook wat lichte panning toepassen om ruimte te creeeren.:)

@flyweight bedankt voor de tips, heb de melodielijn aan het begin opnieuw gedaan en wat meer panning toegepast.
Trouwens je hebt een aantal prachtige tracks op SC staan zeg. Ook geen moment van verveling en er zit van alles in. Waar maak je al die sounds mee? Gebruik je veel gear?

Back