ELKA Concorde

Iemand nog trek in dit log gevaarte? Hij vraagt er 350 Euro voor.
Zouden de fameuze Elka strings erin zitten?

http://www.marktverkoop.nl/showad.php?id=5143

Er zit trouwens nog een complete accordeon bij inbegrepen. Links op de synth/orgel. Kun je dat ook nog leren.
Wel een duur ding geweest hoor, vermoed ik. Zullen er niet veel van gemaakt zijn.

In het midden zitten drawbars!

Groet Erik

Attachments

• elka concorde.jpg
    elka concorde.jpg
    12,9 KB · Bekeken: 270
Laatst gewijzigd:
Ik heb deze eens in utrecht in een etalage zien staan. Dat was lachen. Ik ken hem verder niet.

Stopte Air France en British Airways niet met de Concordevluchten wegens te weinig rendement :)

Ik heb eens één keer een optreden van een organist gehoord die ook zo'n ding bijhad. Er kwamen best aardige geluiden uit en het feit dat hij een diatonisch klavier heeft maakt dat je er dingen op kan spelen die niet via een 'normaal' keyboard kunnen. Voor de rest weet ik er ook niet veel van.

Ik heb een elka concorde 402 (geen piano toetsen, wel accordeon-toetsen). Wat kan ik zeggen, in de concorde 402 zit de elka string en die is gewoon fantastisch, ik kan niet anders zeggen. Alleen daarvoor zou ik hem zo weer kopen. Ik heb er ooit 200 piek voor betaald en dat is echt een koopje. Een aanrader dus behalve dan dat deze 902 wel veel ruimte inneemt.............

Toevallig was ik in de buurt en ben even gaan luisteren.

Hij blijkt monofoon te zijn. Vind ik voor strings een behoorlijk nadeel.
Is zeer omslachtig te bedienen, of de ingebouwde ritmebox deed het gewoon niet meer. Ik kreeg hem echt niet aan de praat. Vond het geluid wat ielig. Zit wel een chrorus op, een VCF, glide, portamento, en meer. Eigenlijk kun je het zien als een wat goedkopere monofone synthesizer. Dat geld 350 Euro vind ik hem zeker niet waard. Het zijn veelal geluiden die je al in huis hebt.

Groet Erik

Back