Geen geluid in algemene programmas pc na installatie Cubase

wesley1991

Nieuwkomer
Hoi allen,

Ik heb een klein vraagje en dit moet zo op te lossen zijn. Na mijn computer (PC) weer opnieuw te hebben geïnstalleerd, en er programma's als Cubase en Arturia Laboratory op heb gezet, is mij opgevallen dat de muziek niet meer wordt afgespeeld in bijvoorbeeld youtube of een media player, of van windows zelf. Echter als ik cubase of Arturia standalone open, heb ik wel gewoon geluid ?!?

Er moet ergens in het systeem iets veranderd worden alleen kan ik het niet vinden. Graag jullie hulp,

Bij voorbaat dank,
wesley :)

Ben daar al een hele tijd aan in het zoeken, maar kan het gewoon niet vinden. De instelling staat op TC Near (heb een TC Electronics Konnekt 6 geluidskaart) en zoals ik zei, het geluid doet het alleen via cubase en andere standalone vst's. Is er niet iets dat ik per ongeluk heb aangevinkt waardoor de geluidskaart alleen toegang geeft tot cubase e.d. ?

Het is een instelling bij je opname en afspeelapparaten. Daar is een vinkje dat een programmade geluidsk aart exclusief mag claimen. Vink dat uit en de rwst zal ook klinken.

Back