DarkChaos
just music
Ik ben benieuwd naar mensen die hun ervaring willen delen over het indelen van de verschillende instrumenten over mix bussen. Mijn virtuele analoge summing mixer (Harrison Mixbus) heeft totaal 8 bussen. Uit mijn
productie sequencer komen +/- 40 sporen in de categorieën:
- Drums
- Leads
- Pads
- Vocals
- FX
- Bass
(volgens mij heb ik hiermee alle sounds wel gedekt)
Kan ik deze 6 categorieën zeg maar direct interpreteren als indeling voor m'n bussen? Ik zou de leads en pads kunnen combineren naar 1 bus genaamd Synths, of de bassdrum een aparte bus kunnen geven ipv in de drum bus. Door vraagstukken als deze begin ik me af te vragen wat nu echt een goede verdeling is van de instrumenten over de bussen. De style muziek waarmee ik werk is hoofdzakelijk hardcore. Heel veel informatie die ik over die onderwerp op het internet kan vinden is gebaseerd op bijvoorbeeld akoestische muziek, ik heb het idee dat een style als hardcore toch een andere aanpak vereist.
Alle informatie is welkom.
productie sequencer komen +/- 40 sporen in de categorieën:
- Drums
- Leads
- Pads
- Vocals
- FX
- Bass
(volgens mij heb ik hiermee alle sounds wel gedekt)
Kan ik deze 6 categorieën zeg maar direct interpreteren als indeling voor m'n bussen? Ik zou de leads en pads kunnen combineren naar 1 bus genaamd Synths, of de bassdrum een aparte bus kunnen geven ipv in de drum bus. Door vraagstukken als deze begin ik me af te vragen wat nu echt een goede verdeling is van de instrumenten over de bussen. De style muziek waarmee ik werk is hoofdzakelijk hardcore. Heel veel informatie die ik over die onderwerp op het internet kan vinden is gebaseerd op bijvoorbeeld akoestische muziek, ik heb het idee dat een style als hardcore toch een andere aanpak vereist.
Alle informatie is welkom.