Yamaha YS-200 demotrack/filmpje

Klinkt weer goed, mooi en sfeervol as usual. :okdan:

Snap nog steeds niet waarom deze synths voor zo weinig zo lang te koop staan. 't Is natuurlijk wat beperkter te editen dan een DX100/27/21 maar die quick edit op die YS'jes is best functioneel.. :)

Met een pc-editor is een YS net zo volledig programmeerbaar als een DX of TX.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand een DX of TX vanaf het bedieningspaneel gaat programmeren. Dus wat dat betreft is de YS helemaal niet in het nadeel. De Quick-edit is zelfs een groot voordeel.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand een DX of TX vanaf het bedieningspaneel gaat programmeren.l.

Nou dat moet je maar wel voorstellen want dat gebeurd gewoon :koffie:

Die YS synth serie is erg leuk, klinkt op een of andere manier totaal anders dan de DXjes

De TX vond ik niet zo leuk ook omdat een rack een beetje een vervelend formaat is als je hem niet op een prettige manier kantelt. Maar het is ook gewoon een draak van een interface. Twee keer gekocht, twee keer weggedaan.

Maar een gewone DX? Waarom niet? Redelijk overzichtelijk qua paramters, slider om je waarde mee in te stellen. Goed te doen. Een stap onder de ESQ-1.

Goed gedaan, man! :okdan: De YS-200 was mijn eerste synth...

het is overigens overduidelijk ook de aller-aller -aller lelijkste synth hier op deze aardkloot, die ook nog eens omverflikkert als je hem op z´n zijkant wilt stallen.

maar, hij klinkt prima de luxe, zeker als je er wat dieper induikt.

:koffie:

Back