Hardware kick

Acid-e

Stamgast
Hoi,

Ik wil weten wat er vandaag allemaal op de markt is om je eigen kick te maken op de analoge manier :).
Zoals bijvoorbeeld de jomox mbase 01 en 11 ( als iemand trouwens eentje verkoopt laat me iets weten via PM).
Ik heb nog wat verder gezocht maar dan kom ik enkel op de Nord Drum uit maar dat is dan toch wel niet verfijnd genoeg om echte dikke kicks te maken.
Ook samenstellingen van modulaire elementen zijn goed.

Alvast bedankt,
Acid-e

Specifiek voor kick schiet enkel de vermona kick lancet me nog te binnen. Met modulair spul helaas geen ervaring.

ik zet meestal een bd microfoon voor de kick, en vaak neem ik dan ook nog een speaker als microfoon......

en dan zet ik de computer aan, met logic 10 erop, en die zet ik dan op opnemen....

:peukie:

CHECK DIT TOPIC!

Of natuurlijk de simpele, maar op zich goedkope Volca beat

kort door de bocht zijn ze allemaal of 909ish of 808ish. jomox hen je nu ook.modular zitten alle knoppen er tenminste op. Ridrum klinkt mooie. voor 808 heb is bd808 erg fijn. voordeel van eurorack is dat je dan de snares clap en hats er ook bij kan nemen....als de smaak te pakken hebt : )

kort door de bocht zijn ze allemaal of 909ish of 808ish. maar nooit echt beide. jomox heb je nu ook.modular zitten alle knoppen er tenminste op. Ridrum klinkt mooier dan jomox voor 909. voor 808 heb is bd808 erg fijn. voordeel van eurorack is dat je dan de snares clap en hats er ook bij kan nemen....als de smaak te pakken hebt : ) acidlab miami heb je nu ook los voor euro.

Wanneer je een hardware kick digitaal opneemt is het een software kick hé! }:|

MFB 503 is ook een drumcomputer, geen kickmodule. Maar waarschijnlijk prima geschikt voor beoogde doel en niet duur (als ze nog te koop zijn?)

Oja verrek je hebt gelijk :)

Maar even voor de TS, na veel geknoeid te hebben met analoge drumsynths ben ik erachter gekomen dat dit in veel gevallen geen bevredigend resultaat oplevert. In veel muziek hoor je samples, welke compressed, eq'd, layered etc etc zijn.

Een analoge kick/snare/hat klinkt heel droog en mist vaak punch. Misschien is dat precies wat je wil maar voor velen is een dure analoge drumcomputer een paar maanden leuk totdat je je creaties gaat vergelijken met samples en tot de conclusie komt dat die toch een stuk beter klinken.
Als dat je niet uit maakt, kijk dan zeker ook naar de vermona drm, die was nog niet genoemd.

Droog is lekker, kan je het zelf shapen naar je wensen.
Dat was juist waarom ik met kick samples niet lekker kon werken.

wat ik vaak doe is kicks maken op een modular.

Wat ruis voor de attack en een envelope op een zelf oscilerend filter + een vca kom je al een eind mee.

Als je dan +- 10 kicks opneemt en dan via random roundrobin triggered kun je daar lekker mee werken. compressie en eq ed kun je later toepassen,

Toch zou ik ook wel een 808 en / 909 bassdrum erbij willen als module.

Back