E-licktronic Yocto (TR-808 clone)

http://www.innerclocksystems.com/New ICS Litmus.html

Check deze link, dan zie dat de MPC 60 aardig strak is en bv een 909 echt slobby is in vergelijking tot een 808.
Ben idd benieuwd hoe de Yocto uit de test zou komen.

En dan linken naar een bedrijf wat je een apparaat wil verkopen om te syncen...
Ik wil niet zeggen dat het niet klopt maar een onafhankelijke derde zou ik meer vertrouwen.

En dan linken naar een bedrijf wat je een apparaat wil verkopen om te syncen...
Ik wil niet zeggen dat het niet klopt maar een onafhankelijke derde zou ik meer vertrouwen.

Ik dring je niks op, ik deel alleen maar link met wat info.
Met de gear van dat bedrijf heb ik verder niks.
Veels te duur, ben erg blij met de sync unit van Rvooh :okdan:
succes verder ermee :doei:

heb eens na uren zitten klikken op alibaba een knopje gevonden die er bijna hetzelfde uitziet als die 808 knopjes (maar groter) kon zelfs kleurtjes krijgen
enige probleem: knurled shaft..
bij nader inzien moet dat wel te modden vallen zeker?
waar o waar heb ik die link opgeslaan :(

de mooiste zouden zijn roland knoppen voor Boss pedalen,staan op ebay soms.

ik heb er gewoone aluminium knoppen opgezet ,plain shaft maar met een shaft adapter denk ik,ik weet het al niet meer.

Zoo , ook ik ga aan dit project beginnen vandaag even alles bestellen.

nu nog ff kijken hoe ik aan zo een mooie case ga komen als elsmurf hier aanbood!

Kan iemand met een Yocto nog even kijken naar mijn vraag, plan is namelijk om de Cirklon te gebruiken voor de triggers en wil heel graag de accent blijven gebruiken.

- Kan je de accent ook triggeren in expander mode via een aparte noot?

Thanks.

Behuizing

Behuizing

Die van mij is nu helemaal af.
Damn wat een mooie behuizing!

Thx to Wouter voor de behuizing en Matthijs voor het bouwen :)

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    87,1 KB · Bekeken: 89
Jop: accent heeft in de huidige firmware geen midi note nr. Note velocity boven een bepaalde waarde triggert accent volgens mij.
Firmare is open source, dus accent triggeren door midi note zou theoretisch mogelijk moeten zijn.

Ziet er mooi uit, alleen de tempo knop is veel te klein. wat zou zn ding moeten kosten als iemand die voor me maakt ? Spullen + maken.

Mooi!
Re: tempo knop, meestal zijn die knoppen in een hele range van kleuren en formaten te koop. Al bij de leverancier in de catalogus gekeken?

Vind de rest van die knoppen best oke. Maar die tempo is gewoon te klein. Ach ja, het is maar een knop. Tr808 knoppen vind ik zelf ook niet super.

Hopelijk kan Wouter binnenkort nieuwe cases regelen, ze zien er idd erg mooi uit! Ik wacht nog even met mijn bestelling bij Vincent daarom...

En bedankt Ralph voor het checken, accent boven een bepaalde velocity is ook prima.

de mijne ligt al sinds eind september vorig jaar onaangeroerd
had die batch met verkeerde chip, weerstand en mogelijk meer doorgefikt :stupid
"gefixed" maar nog niet genoeg blijkbaar.
werkt wel als ik ergens in accent sectie iets shortcut naar ground..
nog steeds niet gevonden wat de oorzaak is en dan maar op de stapel "onafgewerkte meuk" gegooid

hmmm heb zopas de firmware eens geupdate en opeens doet ie het 8D
:stupid
blij dat ik dat even geprobeerd heb :D

Hij lijkt nu goed te werken.. enkel de Toms klinken verschrikkelijk verkeerd
de clap is zalig, lekker noisy en ruimtelijk

Back