E-licktronic Yocto (TR-808 clone)

Persoonlijk vind ik de sequencer / bediening van de v1 een ramp
Daar kan verbetering inkomen uiteindelijk, bvb antto van de n0nx0x2 firmware (x0xb0x) heeft er ook ene en heeft al plannen om iets te schrijven ervoor, maar dat kan nog lang duren..

Dus ja, mocht ik vandaag moeten kiezen zou ik gewoon meteen V2 afwachten.

kan je inderdaad doen.. bedenk wel dat weerstanden nu niet echt de grootste kost van een project zijn ;)
denk eerder printplaat, case, knoppen,.. Bedenk ook dat je met verzendkosten en dergelijke ook veel geld "verliest"

Ik heb bij Mouser op prijs gezocht om te kijken waar de grootste kostenpost vandaan komt en dit blijken toch voornamelijk in weerstanden te zitten vreemd genoeg, het scheelt snel 15 euro op de hele mouser bom en dan heb je nog weerstanden over ook voor een eventuele andere build!

+1 weerstanden is maar centenwerk, maar knoppen en pots zijn al gauw een euro per stuk.
Connectoren schiet ook goed op, met filmcondensatoren is het vaak ook even shoppen, scheelt soms ook wel 10 cent per exemplaar, en vaak zitten er aardig wat op een board.

Ik heb de potmeters expres buiten beschouwing gelaten en er mankeert mij niets aan mijn ogen, check zelf de mouser bom en sorteer op prijs, ja er zijn zaken die helemaal bovenaan staan wat kosten betreft, maar van sommige weerstanden zijn aardig wat nodig en sommige waarden zijn belachelijk veel duurder bij Mouser dan bij bijvoorbeeld conrad...

Ja Duart heeft gelijk. Ik heb mijn kit binnen maar weet niet of ik voor een mouser bom ga. Volgens mij kun je het beste de weerstanden in wat grotere aantallen kopen. Maar waar ben ik nog niet uit. Ik had bijna van ebay nep 1% weertanden gekocht maar vond daar op muff een waarschuwing voor.

Mijn plan, wellicht een deel van mouser. Duurdere componenten rn weerstanden in wat grotere getalen van ergens anders. Btw heeft mouser niet een pretpakket met allerlij weerstanden in 1 koop?

Ik had het eerder over een haperend step-knopje, lag dus inderdaad weer aan mijn soldeerwerk. Deze keer had ik het shift-register wat de knopjes 'registreert' blijkbaar niet helemaal goed vastgesoldeerd.

De V1 sequencer vind ik ook maar meh maar ik kan er nog steeds lol mee beleven. Ik hoop in de toekomst met een fijne externe sequencer te kunnen werken (Cirklon, wachtlijst, zucht).

Ik ben ondertussen begonnen mijn bestelling van componenten op te nemen en te kijken waar ik wat bestel, weerstanden haal ik bij conrad, die zijn daar per 100 stuks over het algemeen nog goedkoper dan 30 bij mouser van hetzelfde type... Echter, ik zie dat sommige producten bij Mouser niet op voorraad zijn en die kan ik bij Conrad ook niet vinden, wie heeft er wat alternatieve sites voor me waar electronica onderdelen in Nederland makkelijk te verkrijgen zijn? ( Ook al op EOO gekeken ) en @jvq, ik heb wel belangstelling voor je knopjes!

@Duart sorry maar ze waren dezelfde dag al verkocht.

Welke onderdelen kan je niet krijgen bij Mouser/Conrad?

Ja ik zag het even later onder je post staan idd...

Ik heb ondertussen alternatieven gevonden op Mouser, heb een potmeter met een shaftlengte van 20 mm genomen ipv 15 mm, verder was ie hetzelfde en kan em zo inkorten naar 15 mm, dus geen probleem, ook een bepaalde condensator kon ik in 1e instantie niet vinden.
Terug komend op de prijs, de Mouser bom leek wel omhoog gegaan te zijn, stond op 190 euro excl. btw vandaag, door mijn weerstanden elders te halen en even mijn eigen voorraad door te kijken heb ik er uiteindelijk 144 euro van kunnen maken, dus de weerstanden elders bestellen loont wel degelijk!

Meen ergens op yocto forum gelezen te hebben dat je bij substyler (ex eigenaar x0xsh0p) terecht kan voor onderdelen in europa. Best wel handig voor pots enzo

Meen ergens op yocto forum gelezen te hebben dat je bij substyler (ex eigenaar x0xsh0p) terecht kan voor onderdelen in europa. Best wel handig voor pots enzo

Heb je ook een link naar een site? kan op die naam niet 123 iets vinden wat met onderdelen te maken heeft?

Jesus, de mouser bom gaat van 190 naar 124,59 € als je de weerstander en wat spacers eraf haalt.

Diezelfde weerstanden en spacers haal ik voor 15.93 € by Ges.cz

Totaal dus 140 pleuro ipv 190 by Mouser. Hmm ik ga verder zoeken of ik wellicht meer bij mouser kan skippen. Wat een afzetters :)

Spacers heb je ook alleen nodig als je die plastic kast gaat gebruiken; metalen kast van Erica Synths zitten ze al in.

Let ook op dat Mouser prijzen ex BTW zijn. Ze leveren wel heel snel, sneller dan Conrad terwijl het van veel verder komt (VS).

Back