Mogelijkheden V-Machine

aart

Aart
Zijn er mensen die ervaring hebben met de V-machine.

Ik overweeg er een aan te schaffen om mijn super Hammond VB3 plugin zonder laptop te kunnen gebruiken.
Iemand ervaring met V-machine i.c.m. VB3?

Wat ik mij verder afvraag: kun je in V-machine ook meedere plugins naast elkaar draaien en dan chainen? Ik gebruik nu op de laptop de app VSTHost waarin je de output van je synth naar een (of meer) effect plugin(s) chaint.

Verder gebruik ik in VSTHost ook de Soundfont player SFZ met wat Soundfonts met strings, etc. In VSTHost stel ik dan in dat SFZ naar midi ch1 en VB3 naar ch2 luistert zodat ik dan kan wisselen tussen hammond en strings. Iemand een idee of die opzet ook mogelijk is met V-machine?

Hoi Aart,

Ik overweeg er een aan te schaffen om mijn super Hammond VB3 plugin zonder laptop te kunnen gebruiken.
Iemand ervaring met V-machine i.c.m. VB3?
Ik heb geen ervaring met VB3 met de V-Machine, maar wel met andere GSI producten met de V-Machine en dat werkt prima. Je zou eventueel GSI kunnen mailen.

ik mij verder afvraag: kun je in V-machine ook meedere plugins naast elkaar draaien en dan chainen? Ik gebruik nu op de laptop de app VSTHost waarin je de output van je synth naar een (of meer) effect plugin(s) chaint.
Ja dat is mogelijk om dit te doen, maar tot zover de cpu reikt. En dat is helaas niet zover, dit is echt iets wat je eerst uit moet proberen eigenlijk zoals heel veel op de V-Machine.

Verder gebruik ik in VSTHost ook de Soundfont player SFZ met wat Soundfonts met strings, etc. In VSTHost stel ik dan in dat SFZ naar midi ch1 en VB3 naar ch2 luistert zodat ik dan kan wisselen tussen hammond en strings. Iemand een idee of die opzet ook mogelijk is met V-machine?
Ja dit is ook mogelijk.

Qua mogelijkheden kun je sowieso VFX van SMpro downloaden om te zien of je het zo kan configureren zoals je het graag wilt. Hiervoor is geen V-Machine nodig om dit programma te laten werken.
Hier te vinden: http://www.smproaudio.com/index.php/en/service/downloads/v-machine-downloads

Ok thnx DeBob!

Goeie tip om eerst eens wat met die VFX software uit te proberen; het gaat mij overigens enkel om een een simpel reverbje toe te voegen aan de hammond en aan de SFZ.

Wat me wel een nadeel lijkt (als mijn aanname tenminste klopt), is dat je met een laptop nog wel eens op het scherm een knopje of een drawbar kunt verzetten maar met een v-machine alleen met de presets van een plugin kunt werken.

Nou ja, eerst maar'ns een cheap exemplaar op de kop zien te tikken. 8)

Nou Aart dan kan ik je verblijden want als je een controller/masterkeyboard hebt met knopjes of schuifjes hebt kun je gewoon in VFX alles wat je wilt aan controllers toewijzen zoals bv. je drawbars. En de V-Machine luistert dan gewoon naar jouw controllerdata.
Wel wil ik erbij vermelden mocht je je chain werkend krijgen in VFX is dit nog geen garantie dat dit ook zonder hakkelen werkt in de V-Machine. Maar zoals je zegt een reverbje wat weinig cpu trekt zou in theorie moeten werken, het ligt er ook een beetje aan hoeveel toetsen je tegelijk speelt etc.

Ik heb inmiddels een V-Machine en ik ben er héééééél erg blij mee. Afgelopen zondag voor het eerst live mee gespeeld.

VB3 draait als een zonnetje en ik kan met beide armen op het klavier gaan liggen en dan komt de CPU indicator tot net 3/4. Ook realtime overschakelen naar andere presets verloopt zonder piepen of knarsen.

Helemaal blij, vooral omdat ik nu voor 150,- euro een tophammond aan m'n gear heb toegevoegd!!

Back