Mogelijkheden V-Machine

aart

Aart
Zijn er mensen die ervaring hebben met de V-machine.

Ik overweeg er een aan te schaffen om mijn super Hammond VB3 plugin zonder laptop te kunnen gebruiken.
Iemand ervaring met V-machine i.c.m. VB3?

Wat ik mij verder afvraag: kun je in V-machine ook meedere plugins naast elkaar draaien en dan chainen? Ik gebruik nu op de laptop de app VSTHost waarin je de output van je synth naar een (of meer) effect plugin(s) chaint.

Verder gebruik ik in VSTHost ook de Soundfont player SFZ met wat Soundfonts met strings, etc. In VSTHost stel ik dan in dat SFZ naar midi ch1 en VB3 naar ch2 luistert zodat ik dan kan wisselen tussen hammond en strings. Iemand een idee of die opzet ook mogelijk is met V-machine?

Hoi Aart,

Ik overweeg er een aan te schaffen om mijn super Hammond VB3 plugin zonder laptop te kunnen gebruiken.
Iemand ervaring met V-machine i.c.m. VB3?
Ik heb geen ervaring met VB3 met de V-Machine, maar wel met andere GSI producten met de V-Machine en dat werkt prima. Je zou eventueel GSI kunnen mailen.

ik mij verder afvraag: kun je in V-machine ook meedere plugins naast elkaar draaien en dan chainen? Ik gebruik nu op de laptop de app VSTHost waarin je de output van je synth naar een (of meer) effect plugin(s) chaint.
Ja dat is mogelijk om dit te doen, maar tot zover de cpu reikt. En dat is helaas niet zover, dit is echt iets wat je eerst uit moet proberen eigenlijk zoals heel veel op de V-Machine.

Verder gebruik ik in VSTHost ook de Soundfont player SFZ met wat Soundfonts met strings, etc. In VSTHost stel ik dan in dat SFZ naar midi ch1 en VB3 naar ch2 luistert zodat ik dan kan wisselen tussen hammond en strings. Iemand een idee of die opzet ook mogelijk is met V-machine?
Ja dit is ook mogelijk.

Qua mogelijkheden kun je sowieso VFX van SMpro downloaden om te zien of je het zo kan configureren zoals je het graag wilt. Hiervoor is geen V-Machine nodig om dit programma te laten werken.