welke synth ? radiohead

Bartdeijkers

Ingeburgerd
Weet mischien iemand welke synth wordt gebruikt in het nummer Everything In Its Right Place van radiohead?

Tijdens het optreden van Radiohead op Rock Werchter zag ik dat ze bij dat ze bij 'Everything in it's right place' een echte Rhodes piano gebruikten en een compleet analoog modulair systeem met heeeeel veel kabels. Ik kon helaas niet precies zien welke exact.

.Phontaq

Radioheads Johnny Greenwood using a system 8000 and rs200 sequencer

Attachments

• johnny.jpg
    johnny.jpg
    33,7 KB · Bekeken: 81
In de huidige tour (paar keer te zien geweest op MTV) wordt er geen synth gespeeld tijdens Everything in its right place (behalve de Rhodes natuurlijk). De effecten worden bereikt door dit nummer live op te nemen en vervolgens met de opname te gaan klooien. Ziet er live erg saai uit (de ene gitarist zit (echt zittend ja) met zijn effectapparatuur te spelen, de andere met dat opnameding in combinatie met zijn effectapparatuur), maar het resultaat klinkt wel heel 'apart'.

Bij andere nummers gebruiken ze wel inderdaad dat systeem van Mono-poly. Ik heb wel het idee dat-ie er twee heeft, waarvan één ook een toetsenbord heb. Maar aangezien ik niet zo'n goeie spotter ben e dat ding nooit eens gewoon duidelijk in beeld kom bij optredens heb ik er geen flauw idee van wat dat is.

radiohead op mtv. dat wil ik wel zien. komen ze nog een keer?

ik kijk die zender nooit..

ik heb johnny greenwood ook wel is met een kaos-pad zien kloten. dat hij thom yorke idd live samplede en er dan een grote gefreakte zooi van maakte. erg erg erg erg gaaf.

ik vind het trouwens nog steeds vreemd dat er een album als kid a zo goed verkocht is. het is een geniale plaat, maar over het algemaan wordt het niet zo gewaardeerd door het "algemene" publiek

puol

Hetzelfde geldt voor Amnesiac en Hail to the thief. Allebei even 'toegankelijk' en enorme verkoopsuccessen. ik denk niet dat ze snel nog een keer zullen komen: ik heb er ook al een keer een (stuk van) een herhaling van gezien, en vaker dan twee keer lijkt me wat veel. Het is in ieder geval wel verstandig 's avonds MTV in de gaten te houden (zo tegen 12 uur...), want er zijn allerlei live-acts te zien. Laatst ook Royskopp. Gave setup hadden nu (waaronder 2 echte analoogjes maar door onderstaande mislukkeling helaas niet herkend).

Voor de rest is en blijft MTV (net als de rest) bagger natuurlijk)... ;)

Radiohead en Royksopp in het ècht live zien van 5 meter afstand, das pas tof! ;)

Die Kaospad die Thom Yorke live sampled is inderdaad erg indrukwekkend. Zeker omdat het allemaal vlekkeloos gaat. Ik ben er trouwens nog steeds niet achter wat voor vaag apparaat Johnny Greenwood gebruikte tijdens The National Anthem. Het leek op één of ander zelf geklust apparaat met precies 1 knop die volgens mij de pitch bediende.

.Phontaq

Back