Fonkie Andre hazes synth soloooo

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Toennet even langs de shoarmaboer... zittend op het terras kon iedereen genieten van het geluid van André Hazes' 'Zeg maar niets meer'. Bijna aan het einde zit er een wrede fonkie synthesizer solo in die de melodie van 'zeg maar niets meer'speelt....

Elke keer als ik die plaat hoor is het weer genieten... wat voor soundje is dat toch?

damn.. dig't helemaal niemand hier andre hazes???

weet je wat het een beetje is met Hazes?
natuurlijk is het wel cool om te zeggen dat je zijn muziek leuk vindt en dat je een paar stukken mee kan meezingen, vooral omdat ie zo vreselijk fout is dat je er een camp-gevoel bij krijgt.
maar aan het eind van de dag is Hazes gewoon een dikke talentloze loser :biertje:

Volgens mij is het een typische sync-sound(wat ik mij weet te herinneren), maar uit welke synth het komt heb ik geen idee!!!

Net zoiets als de synth-solo in Run Like Hell van Pink Floyd!!

Misschien 'tzelfde ding als meneer Jarre heeft gebruikt - een Synthex :D. Waarschijnlijker? Een JX-3P, Jupiter-6/8. Kan 't ook. LFO'tje naar de pitch, en klaar.

Origineel geplaatst door cyan_circle ...maar aan het eind van de dag is Hazes gewoon een dikke talentloze loser :biertje: [/B]

Zilveren Harp, Edison, icoon van het levenslied ook al kunnen wij allen als rechtgeaarde synthesisten "dingen met speakers, begeleidingsritmes en gele demo-knopjes erop" niet uitstaan en ondanks een lever die in dezelfde staat als Herman Brood voordat 'ie de zwaartekracht uitschold moet zijn nog steeds in leven, en een buts gouden platen, en de Arena en Ahoy goed vol - talentloos zou ik 't niet gelijk noemen.

Het leuk vinden is iets anders :).

Origineel geplaatst door Yoozer
Zilveren Harp, Edison, icoon van het levenslied ook al kunnen wij allen als rechtgeaarde synthesisten "dingen met speakers, begeleidingsritmes en gele demo-knopjes erop" niet uitstaan en ondanks een lever die in dezelfde staat als Herman Brood voordat 'ie de zwaartekracht uitschold moet zijn nog steeds in leven, en een buts gouden platen, en de Arena en Ahoy goed vol - talentloos zou ik 't niet gelijk noemen.

ik wel hoor!

Een portiek
Oude kranten dat is mijn huis
Geen open haard
Maar de warmte van een verwarmingsbuis

i rest my case

Origineel geplaatst door cyan_circle

Een portiek
Oude kranten dat is mijn huis
Geen open haard
Maar de warmte van een verwarmingsbuis

Hoera!

Maar toen was 'ie pas 6 jaar! Je bedoelt Idols 1966 ;).

Back