[Industrial/Techno/Noise] The Basement of Building B

Raph

LAAG
Ik ben mij de laatste tijd steeds meer bezig gaan houden met field recording icm het samplen van delayed, feedback en distorted synthetische geluiden. Het is voor mij een mooie ontdekkingsreis en daar komen leuke producties uit. Deze wou ik met jullie delen:

Trying to explore the world of field recording I found myself kicking and stomping a metal staircase. I was inspired by the result and decided to build a track with it. All the sounds are heavily modified with the help of weird delays, feedback and distortions. The rest of the sounds are all synthetic but sampled and shaped in a similar fashion.

The process enlightened me. Caught by something that seemed impossible to achieve at first. It moves. Finally I understood. Thoughts and emotions seem to meet here. Honest and focused sublimation.

Thanks!

Ik gebruik altijd mijn portable recorder Marantz PMD661 voor spontane opnames. Dit keer had ik een TLM103 tot mijn beschikking dus heb ik die er op aangesloten. Ik stond in een metalen trappenhuis en ben gewoon overal tegenaan gaan trappen en slaan. :D Na ongeveer 10min had ik genoeg materiaal om een drumkitje te creëren.

sow, das een mooi setje zeg! heb je dat voor de lol, studie of voor je werk?
En zijn ALLE gleuiden eigen field recordings of ook "normale"samples en synts?

De metalen percussie komt allemaal uit mijn opnames in het metalen trappenhuis. De enige sample die niet uit mijn fieldrecording komt is de hihat....maarja zelfs dat had ik kunnen maken haha. De rest van de geluiden zijn allemaal gemaakt met verschillende synthesizers. Mijn werkwijze hier was synthese bewerken met fx - het resultaat samplen - en dat weer opnieuw bewerken met fx, timestretch en dergelijke. Sommige geluiden worden ook opgesplitst in verschillende kanalen. Zo heeft de bass 1 bron maar is wel opgebouwd uit 4 kanalen :D

Overigens is alleen de PMD van mezelf ....de TLM van m'n werk. Ik spaar nog voor een 414 :D dat ding is echt geweldig.

Back