Ken je synths

Origineel geplaatst door gemmetje
Waarom vind ik mijn vrouw mooi en kan mijn buurman er bij wijze van spreken wel op schijten ????

Erm... Soort zoekt soort? :duivels:
Zonder dollen, je hebt wel gelijk. Er bestaan niet voor niets zoveel verschillende bakken.

Veel mensen knappen te snel af op een apparaat of kunnen het niet op waarde schatten. Alleen die bakken die stereo detune unison met chorus delay en reverb doen zijn interessant voor 75% van de mensen die met synths beginnen.

en een pitch envelope hebben voor het hoge whiiew whieeew geluidjes arsenaal waarmee de gemidelde hardhouse plaat van tegenwoordig :P

Ik staar me altijd blind op een synth totdat ik 'm heb; dan staar ik me blind op de volgende..
:D

Als er veel ledjes en lampjes opzitten vind ik het al best:D

Ik heb al een behoorlijk aantal synths gehad en weet nu wat goed voor me werkt en wat ik goed vind klinken. Ik kan bijna alles wat ik wil uit mijn synths halen en er zijn erg weinig bakken waar ik nog warm voor loop of die ik moet hebben.

Ik denk dat het gebruik van synths ook voor iedereen verschillend is. Als je in een band speelt kunnen een paar goeie rhodes en Hammond presets al genoeg zijn en er zijn genoeg mensen die idd alleen maar presets gebruiken van bijv. hun Virus of nova of Triton. Niets mis mee!

Ik merk wel dat er mensen zijn die zich totaal niet verdiepen in de stof en gewoon maar ff een synth en ander spul kopen om er even later weer spijt van te krijgen en het spul vervolgens te verkopen, maar goed ieder zijn ding:D

We hebben natuurlijk ook allemaal last van GAS!!!

We denken altijd dat we iets missen in onze mix en dat een nieuwe synth hier aanvulling op kan geven. En nieuwe synths kunnen eenmaal dingen die met onze huidige setup niet kan (of dat denken we tenminste).

Ik denk ook wel dat iedereen altijd nieuwe gear zal blijven uitproberen, maar dat je toch bij een twee of drietal synths blijft hangen waarmee je gewoon makkelijk werkt en het geluid uit haalt wat je er uit wilt halen.

En het is natuurlijk goed voor je inspiratie om iets nieuws te kopen. Met een nieuwe synth leer je vaak ook wat nieuwe trukje en het grappige is dat ik die dan vaak ook ga toepassen op de synths die ik al heb. Alleen werkt het daar dan net iets anders.

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
Ik staar me altijd blind op een synth totdat ik 'm heb; dan staar ik me blind op de volgende..

Back