Novation KS-4/5

niels buiter

Nieuwkomer
Lijkt me een leuke synth, maar is deze multitimbraal te gebruiken. Ik weet dat ie 4 parts multitimbraal is, maar kan ik bv op 1 een bassline programmeren, op 2 een lead, op 3 een andere synth en op 4 een kick?

MVG:maffia:

Re: Novation KS-4/5

Origineel geplaatst door niels buiter
Lijkt me een leuke synth, maar is deze multitimbraal te gebruiken. Ik weet dat ie 4 parts multitimbraal is, maar kan ik bv op 1 een bassline programmeren, op 2 een lead, op 3 een andere synth en op 4 een kick?

dat is wat multitimbraal betekent. dus ja :)

Ja, dat had ik zelf wel door. Maar, de Microkorg zou ook 2 parts mutitimbraal zijn maar daar is het dus niet mogelijk om op 1 een bassline te laten lopen en op 2 een lead. Deze twee parts kunnen alleen gebruikt worden om te layeren, vandaar dus mijn vraag. Maar bedankt voor het antwoord.

MVG NB

Ik had eerst een Microkorg en nu een KS5. De KS4/5 kan inderdaad vier losse instrumenten tegelijk aan, in tegenstelling tot de Microkorg. Je hebt in feite 4 instrumenten in 1 behuizing dus. Ook zijn de effecten apart per part te bedienen, dus niet als geheel over alle parts tegelijk, een groot voordeel dus.

.Phontaq

Als je kindervingers heb kan je het best voor de Micro gaan.. wil je lekker veel knoppen en scheurende sounds maken: > KS5 .. i know i did... :halleluja

Back