samplesite voor 'nieuwe' softsamplers

Niks mis met gebruiken van andere samples toch?
Als het werkt dan werkt het.
En zal je vies tegenvallen om met die kant en klaren brokken iets fatsoenlijks te maken.

Dus dit soort sites vinnik bijzonder handig. :)

nee maar het dope aan smplen vind ik

ik zet een plaat op
vind een bizat breakje op een bulgaarse rockplaat en misschien hebben 2 andere beatcreators die shit ooit gehoord...

ik vind originaliteit van samplegebruik persoonlijk heel erg belangrijk(maaarja dat is door al die hiphop in me kop geramt gheghe)

als elke kerel het kan downloaden voel ik me niet zo voldaan over een track met die samples......

Ik dacht dat Hip Hop juist voor een groot deel ontstaan is uit het sampelen van oldscool drummachines etc. :stupid . Voor de mensen die die toestellen niet kunnen/willen kopen zijn sample CD's dus wel een goede oplossing. Al 20 jaar lang dacht ik zo. In jouw opzicht kun je ook al de S+S toestellen zoals een triton en de Roland JV/XV reeks in twijfel trekken. Niet dat dit mijn favoriete apparaatjes zijn maar soms kan een geluid dat je zomaar van ergens voor het grijpen krijgt toch best handig zijn.

Weet je ieder zijn ding, jij bent misschien ook iemand die z'n wagen zelf bouwt.

ik verkoop mijn spd20 e n ga eens een echt drumstel kopen want die drumsamples zijn ALLEMAAL niks!
Als je op een echte hi hat slaat krijg je misschien wel 100 variaties in klank en niet dat eeuwige monotone tiktak van die machientjes.....
Dus alleen voor electrodrums haal ik nog een drumbak uit het stof! (of DDrum triggers)

Origineel geplaatst door Christov
ehm wat is er mis met zelfsamplen......
naja zal wel met mijn hiphop te maken hebben maar ik vind gratis inet samples en samplecds wack
iedereen kan dat zo vinden en kopen
niet bijster origineel materiaal heb je dan in handen....tok?

Wel eens gehoord van samples nabewerken? :) Of is dat niet creatief genoeg voor je?

Origineel geplaatst door deep
ik verkoop mijn spd20 e n ga eens een echt drumstel kopen want die drumsamples zijn ALLEMAAL niks!
Als je op een echte hi hat slaat krijg je misschien wel 100 variaties in klank en niet dat eeuwige monotone tiktak van die machientjes.....
Dus alleen voor electrodrums haal ik nog een drumbak uit het stof! (of DDrum triggers)

wizoo acoustic drums wel es gechecked? geloof ik minstens 7 layers per sample, in 24 bits..als je met bv een MPD16 drumpad bespeeld erg realistisch, omdat de velocity-data ook veel beter doorkomt met zo'n drumpad..andere curve dan kb enzo

Origineel geplaatst door olafmol
wizoo acoustic drums wel es gechecked? geloof ik minstens 7 layers per sample, in 24 bits..als je met bv een MPD16 drumpad bespeeld erg realistisch, omdat de velocity-data ook veel beter doorkomt met zo'n drumpad..andere curve dan kb enzo

bedankt voor de tip Olaf!

Deep

goeie site!

kan iemand deze thread verplaatsen naar coole links? dan kan ik 'm nog een keer terugvinden...

anders moet ik in dit bericht hele rare zoektermen gaan plaatsen als kinine-konijnen of schandpaalmanagement

ik vindt het een zuigsite (hier cyan rare zoekterm) moet weer mijn email achter laten dan haak ik gelijk af

Origineel geplaatst door EDP
ik vindt het een zuigsite (hier cyan rare zoekterm) moet weer mijn email achter laten dan haak ik gelijk af

ik ook eigenlijk, maar ze hebben er op zich wel veel en redelijke prijzen

Ik heb sample cd's in de kast liggen van 150 euro en meer.
dan is dit toch redelijker

Back