Videos van Pjoris

Volca Beats Getting Dubby - wellicht wat lang, maar ja steek er dan maar eentje bij op. Gelukkig kerstmis !

Attachments

• Kerst.jpg
    Kerst.jpg
    37,7 KB · Bekeken: 64
Zalig Kerst en een gezonder Nieuwjaar gewenst.

Ik moet zeggen die van vandaag wel geslaagd te vinden.

Mja, "eigen lof stinkt", natuurlijk ...

Die is wel nice ja, mooie geluiden.

Pfoe, dat zijn voor mij iets te veel draadjes ;) Begrijp ik het goed dat alle tonen (dus niet baslijn en ritme) gegenereerd worden zonder dat je hierbij toetsen indrukt?

Die draadjes komen er vanzelf bij ;-) ...

Je begint gewoon met een (of enkele) draadjes. Dan voeg je steeds toe: extra modulaties, nog een geluidje enzovoorts. Als je ineens met zo'n hele patch moet komen is dat natuurlijk niet mogelijk. Als je alles gewoon laat groeien, over een uurtje of zo dan beland je zomaar aan zoiets. Op zich is een modular enkel moeilijk als je haar iets wil laten doen dat zij niet wil ...

De drums komen gewoon uit een drummachientje. De noten komen uit de module rechtsboven, de K4816 pattern generator. Die stapt gewoon semi random door een aantal noten. Dat is de basis sequentie. All x noten haal ik er dan een noot uit (met een sample en hold) om de baslijn te maken. Zo ben ik +/- zeker dat de baslijn en sequence wat bijeen passen. Ik moet toegeven nu niet gestemd te hebben dus 100% zal wel niet. De hoge tonen worden zo ook afgeleid, maar daar zit wel nog wat random op.

Ik duw idd geen toetsen in, noch is er een sequentie geprogrammeerd of zo (buiten het drumpatroontje).

Wat dingetjes geruild ... enkele nieuwe Brusselse Buchla-format modules:

Ietwat ritme

Drony

Back