Je topic titel doet wat anders vermoeden, maar gezien je beschreven scenario lijkt Brz z'n idee best in orde.
Een mogelijk alternatief/aanvulling is de A-162 Dual Trigger Delay (met pulse shaper).
Of, meer richting een simpele 'gate' envelope met de pulse lengte spanningsgestuurd, de A-142 Voltage Controlled Decay / Gate.
Hoe dan ook,een echte geintegreerde Envelope Generator met VCA in Eurorack kan ik me niet zo snel voor de geest halen.
De meest lijkende is dan nog de Analogue Systems RS-510E 'trapezoid' clone. Maar niet goedkoop, klein of eenvoudig te vinden.
Harvestman heeft een Polivoks module hiervoor... Ook niet simpel, waarschijnlijk niet wat je zoekt.
Om eerlijk te zijn zou ik eens kijken naar een (jawel, cliché) Make Noise Maths, daar kan je zowel de pulse shaping als de VCA functionaliteit mee benaderen (over de secties 1 en 4 heen). Misschien wat duur als dedicated oplossing voor dit 'probleem', maar enorm flexibel nzetbaar in een compacte modulaire setup (eigenlijk onmisbaar, tenminste alhier).
Evengoed, ter voorkoming van misverstanden, is het misschien handiger als je even een patch voorbeeld plaatst. Kan via Modulargrid.