Trigger/gate inversie vraagje voor de experts

musicheaven

Ouwe rot
Ik zoek een module die het volgende doet:
1) ik geef in een sequencer trigs of gates in
2) ik geef een clock in (16 of 8 of zo)
3) de module spuwt aan de uitgang het omgekeerde uit van wat ik in de sequencer heb ingegeven, rekening houdend met de clock

vb 1:
ik geef een clock in van 16
ik geef triggers in op 1 en 5
de module spuwt trigs uit op 2,3,4,6,7,8

vb 2:
ik geef een clock in van 8
ik geef triggers in op 1 en 5
module spuwt trigs uit op 3 en 7

Het dichtste dat ik al bij dit idee ben gekomen is dit:
ik zend clock naar input van een bernoulli gate of een sequential switch met cv control
ik zend de trigs vd sequencer naar de input vd bernoulli gate/of sequential switch
ik zend/mult de trigs van de sequencer ook nog eens naar de cv input van de probability vd bernoulli gate/of sequential switch
twee uitgangen bernoulli gate/ of seq. switch worden gebruikt
==> dit komt ongeveer op hetzelfde neer,....maar is er een snellere manier om dit te doen, of 1 module die dit doet met meer opties?

Laatst gewijzigd:
Misschien een rare vraag maar waarom geen module die wel gewoon 2,3,4,6,7 en 8 triggert (in geval 1)

Dit soort dingen kan je doen met een Boolean logic module (Vb1: NAND of XOR Gate). Vb2 is wat lastiger, met logic dan kun je een frequency divider (1:3) gebuiken in combinatie met een Boolean Gate. Een stuk makkelijker: een gate sequencer (vier stappen cyclus met alleen high output op de derde stap en aparte step puls out). Lekker old-skool

hoi vinnieq, ah klopt. zeker aan die logic module had ik zelf moeten denken.
bedankt vh meedenken, wordt geapprecieerd:okdan:

kijk eens naar joranalogue compare 2. 1 module, 2 inputs. trigger en clock in de twee inputs, dan de and en xor outputs gebruiken.

alternatief: 2 modules, maar in totaal 2hp minder en, zeker als je ze zelf bouwt, veel goedkoper: twee avalon harmonics logx modules. 1 and en een xor.
trigger en clock door een mult/stack naar beide ins van beide logx'en. done.

of de eãs van instruo. deze heb ik zelf niet maar op het eerste zicht zou hij kunnen wat jij nodig hebt in 1 module van 4hp, die wel een stuk meer kost.

Back