Patchbay

Wappie909

Aanhangels van de Lies
Ik ben opzoek naar een patchbay, omdat ik allemaal slechte verhalen heb gehoort over de behringer patchbay,( ze lekken, en als je veel patched gaan de imputs stuk) ben ik opzoek gegaan naar andere merken,
nu ben ik in 3 winkels geweest, en daar verkochten ze alleen de behringer patchbay.

Zijn er wel andere merken, en waar kan ik ze kopen.

dbx maakt goede patchbays, 4 x zo duur als een behringer, maar ik heb ze beide en de behringer doe ik voor niks weg voor diegene die mijn 19"rack koopt. de dbx is gewoon beter, het enige handige aan de behringer is dat je met een makkelijke switch kan wisselen tussen de verschillende modi, waar je bij de dbx de printplaat moet omdraaien.

Origineel geplaatst door synthmann
dbx maakt goede patchbays, 4 x zo duur als een behringer

Waar zijn die te krijgen dan?

heb de mijne bij music house gekocht, maar is een gangbaar merk dus zal wel overal te bestellen zijn.

DBX is vrij weinig te krijgen, tenminste hier in Rotterdam en omstreken, maar ik heb pas geleden de nieuwe samson patchbay gezien, die ziet er vrij stevig uit moet ik zeggen. Misschien is dat ook wel een goede.

Origineel geplaatst door Modular Marty
DBX is vrij weinig te krijgen, tenminste hier in Rotterdam en omstreken, maar ik heb pas geleden de nieuwe samson patchbay gezien, die ziet er vrij stevig uit moet ik zeggen. Misschien is dat ook wel een goede.

mmmmm....is Samson niet net zo'n kwaliteit als Behringer ?? ( Goedkoop maar vaak goed bruikbaar )

Ik heb geen enkel probleem met mijn Behringer patchbays.

de behringer zijn misschien best oke, maar bij de dbx heb ik een veel robuuster gevoel, het "pluggen" voelt beter aan.

Hoe noemen die pluggen, die ze bij pro-mixers gebruiken op de patchbay? Die zijn echt een pak steviger. Duurder ook waarschijnlijk. Welke zijn de merken daarin? Bestaan die ook in 19 inch rack?

Origineel geplaatst door omiel
Ik heb geen enkel probleem met mijn Behringer patchbays.

Heb er zelf ook twee. De eerste hangt volledig aan mijn 01v met uitbreiding, en de tweede zit voor 75% vol. Totaal geen last van 'lekken'.

Heb je het zelf gehoord of heb je het horen vertellen? Dat laatste is vaak het grootste euvel met Behringer.

Ik heb ook 2 Behringer patchbays en hoewel ik ze niet wegdoe vanwege het handige schakelsysteem, wat echt een flinke plus is ten opzichte van de concurrentie, lekken ze wel degelijk. Niet veel, maar toch, lekkage...

Voor mij maakt dat toch geen ruk uit, omdat het mij om het routen gaat en ik toch niet alles in mixdown opneem ofzo...

Origineel geplaatst door nick nova
Hoe noemen die pluggen, die ze bij pro-mixers gebruiken op de patchbay? Die zijn echt een pak steviger. Duurder ook waarschijnlijk. Welke zijn de merken daarin? Bestaan die ook in 19 inch rack?
Bantam / TT

Laatst gewijzigd:
behringer komt met een goeiekope gebalanceerde petsbee voor 45 oiro

Ulli regeert grote tijd!

Maak me wel grote zorgen over de kwaliteit van Behringer hoor. Want contacten en materialen komt nogal nauw met dit soort dingen. En als je veel live optreed en/of veel patched dan zou ik zeker geen behringer kopen omdat ze volgens mij niet echt bestand zijn tegen langdurig/ruig gebruik. Maar als je simpele kabels gebruikt dan kun je ook net zo goed een beheringer patchbay gebruiken. Want lijkt me weinig zin hebben als je een dure patchbay hebt en zo zo kabels.

Heb trouwens zelf ook 2 behringers hoor. Maar ik gebruik ze nog niet goed genoeg. Wie weet heb ik ze uiteindelijk helemaal niet nodig. Maar ze zijn goedkoop en makkelijk te gebruiken. En goed genoeg voor wat je er mee wilt doen.

Ik heb 2 samson patchbays. Erg goeie dingen. lekker stevig, zwaar, rammelen niet. mijns inziens echt geen behringer alike kwaliteit. Ik heb nl ook een behringer patchbay liggen en die vind ik maar een beetje gammel. echt slecht is ie niet trauwens.

Back