Friday 15 Aug - Dj Endonyx @ DOTF.nl Radio

Origineel geplaatst door Mike-E
Klopt wel, maar Old School is een bepaalde stijl (vind ik). De Park-tijd. De tijd van een halve sampler, een drumbak en later zelfs een synth (juno, 303). Dus 'simpele' nummers die uitblonken door eenvoud. En dan beland je nu eenmaal bij House of God, Speedy-Piep, Three-o-Three, The Beat is Flown en etc. En daar is het mee begonnen... de Hardcore dan.

Verzin een nieuwe naam en het publiek weet waar het aan toe is. Nu kan een DJ de term Old School of zo uitleggen zoals het hem uit komt. Daarnaast blijf ik het een tikkie onzinnig vinden om platen van gisteren nu al classics te noemen. Ook al ben je jong en heb je nog niet zoveel stap-jaren op je naam staan, een classic is niet een plaat van 6 of 7 jaar geleden.

Old School moet je af en toe doen en dan blijft het leuk, bijvoorbeeld met kerst in A20. Uiteraard door de DJ's van toen en niet door de helden van vandaag... die moeten vernieuwen en vooral vooruit blijven kijken. Af en toe een plaat uit de oude doos ter afwisseling is dan zeker op zijn plaats.

(Ik zeg niet dat op de radio zo'n mix door de tijd dan niet leuk is... super zelfs!)

Tja old-school hardcore is echt wel leuk, maar name of the DJ is eigenlijk weer te nieuw dan. Kijk ik vind dat je dan tot 1994 gaat draaien, daarna werd het formulewerk echt.

en 1 van mijn alltime favo's juist : dyewitness - brrr (alleen springt de mijne 3 keer )

Je kan waarschijnlijk nog wel een exemplaartje te pakken krijgen in leiden bij forbidden planet.
Die hebben nog zat van dat spul staan.

mzzl:)

Faab hebben die veel oud spul, daar in leiden en wat is het adres en/of site ?

Thanx alvast.

:halleluja THANK YOU!!!!!

your welcome,

by the way: hoe ging je setje op de radio.
De mijne was ouderwets(ben weer eens gaan zuipen) en hele lekkere oldschool.;)

ik moet aanstaande vrijdag pas (15 aug ;) )

gisteren was panic en mouth of madness aan de beurt :D :halleluja

Origineel geplaatst door dione
het ligt er maar aan van welke tijd je bent natuurlijk....
voor de kids die nu op hardcore feesten komen zijn tracks zoals "Yiehaa" en "The name of the Dj" oldskool......net zoals "Always Hardcore" en "Army of Hardcore" en "Geleihoofd"...
voor ouwe mensen zoals ik is oldskool muziek zoals "Humanoid" en "Rhythm Device" en "UHF 3"....

de tijden veranderen....:dj:

uuhmm
pas op met wat je zegt he :smeris:

:engel:

Origineel geplaatst door faab
Yo Mike,

Ik vind idd dat die titels nog niet echt het predikaat classic mogen hebben.
Maar vanavond is er weer es een leuk feesie in spijkenisse(Y-land oftewel cargo/demi-sec)
Daar ga ik weer eens wat plaatjes draaien die ik classics vind.

brr zit idd ook al in de bak.en wat te denken van carat trax 3 of noise connection met autis.
westbam-my life of crime enz.

De laatste tijd komen jongere kids naar me toe op echte oldschool feesten en die vragen dan happy hardcore en idd name of the dj aan, ik heb liever dat ze het dan geen oldschool feest noemen maar oude hardcore ofzo
dan weet je namelijk precies waar je aan toe bent.
:)

[/ot]laat 6 sept maar wat classics horen op HQ of moet je op een later tijdstip draaien, zodatje begin van hardcore moet draaien [/ot]

Ik neem van alles mee maar mijn hart gaat uit naar echte oldschool(no offence)
Paul de man die de boekingen doet verwacht dat ook van mij.
Zowiezo heb ik er zin in en wil ik vet knallen op hq.:)

en vergeten we

jones en stephenson ... the first rebirth
cherrymoon traxx ... house of house
klangwerk ... fireman
lords of acid ... ... ...

niet ?

en nog een stuk of 100 andere platen ;)

het ziet er alleen wel naar uit dat de optreden een week uitgesteld gaat worden :(

toch niet uitgesteld en we gaan vanavond ff lekker housûhhh :P

en, hoe ging 't? heb 't niet gehoord (moest werken)

om ff terug te komen op klassiekers etc. Wat mij betreft is een klassieker een plaat die de tand des tijds weet te doorstaan...Name of the DJ is daarom in mijn ogen absoluut een klassieker omdat 'ie na 7 jaar gewoon nog gedraaid kan worden, dit ondanks alle stijlveranderingen waaraan de hardcore scene in de tussentijd onderhevig is geweest. Dit wordt ook bewezen door het feit dat iedereen die plaat nog zoekt. Vergelijk dit met een willekeurige Tails & Noizer-plaat waar mensen voor 2,50 afstand van doen. Een klassieker is een tijdloze plaat en name of the dj heeft absoluut bewezen dit te zijn.

iets anders is de term oldschool...deze term duidt inderdaad de beginperiode van een bepaalde stijl aan en 't was allemaal al lang aan de gang toen name of the dj uitgebracht werd. Name of the dj is in mijn ogen dus geen oldschool, maar wel degelijk een klassieker :)

Hebben ze daar de DJ setup op een gammele plastic tuintafel van de Gamma (dat zeg ik...) staan of zo? Tering!

Ik heb nog nooit zo vaak een plaat over horen slaan. Niet alleen bij jou... daarvoor al veel vaker. Bij jou volgens mij in je eerste overgang al. Bij die gast na jou ook al een paar keer.

:confused:

Oh ja... zaten leuke en verrassende tracks tussen en deze remix van 2 Unlimited was OK ;)

nou neej hetb springen is de server die niet zoveel luisteraars tegelijk aankon ;)

dotf.nl heeft echt een studio staan waar ik echt van opkeek, zo goed.
de draaitafels zijn ook opgehangen aan een soort van bak die aan het plafond
hangt met 4 kruislings geplaatste dikke ketingen....

Ik kon amper connecten naar de server op een gegeven moment. Helaas. Maar het geeft wel aan dat veel mensen hebben geluisterd. Je hebt zeker niet toevallig de mix online staan in mp3 formaat ?

Kijk dat is nog eens goede promotie voor hardcore,
een server die alles niet meer aan kan:okdan: :halleluja

Hoezo hardcore is toch dood:duivels: :D

Origineel geplaatst door faab
Kijk dat is nog eens goede promotie voor hardcore,
een server die alles niet meer aan kan:okdan: :halleluja

Hoezo hardcore is toch dood:duivels: :D

hehehe Hardcore leeft als nooit tevoren :D

Het is alleen een tijdje allemaal bagger geweest ;)

Back