2 usb midi interfaces

syntho

Nieuwkomer
Hallo allemaal

Ik heb laatst een tweede usb midi interface aangeschaft omdat ik midi aansluitingen nodig had. Nu heb ik 2 Motu microlites. Ik krijg op mijn Windows 7 machine echter met een raar fenomeen te maken. Wanneer ik ableton opstart worden mijn midi interfaces af en toe verwisseld. Midi interface 1 is dan opeens midi interface 2 en vice versa. Ik moeten dan elke keer mijn midi connecties in mijn project aanpassen en dat is best wel irritant.
Het rebooten van de computer helpt ook niet altijd, dus ben ik op zoek naar een oplossing voor dit probleem. Ik moet er wel bij zeggen dat beide usb midi interfaces op een usb hub aangesloten zijn omdat ik niet genoeg usb aansluitingen heb. Midi interface 1 is aangesloten op poort 1 van de usb hub. Midi interface 2 is aangesloten op poort 2 van de usb hub.

Weet iemand of het mogelijk is, om in Windows 7 usb randapparatuur te nummeren? Ik ga er namelijk van uit dat Ableton tijdens het opstarten een lijst van apparaten doorloopt en die lijst staat dan niet altijd op volgorde.

Probeer 1 interface op de hub en 1 interface direct op usb van de pc, dus niet via de hub op eendezelfde usb poort van de pc

Back