When time stood still

Chille shit, gooz.
De strings klinken me allen te keyboard achtig... Maar zeker een mooie compositie!
IK moet wel eerlijk zeggen dat het begin me meer aansprak, vanaf ongeveer de helft voel ik geen rode draad meer. Niet dat dit moet natuurlijk, maar zelf vind ik een zekere flow of houvast wel prettig.

Thanks, leuk dat je luistert! De track is opgebouwd rond een piano improvisatie, gewoon lekker tokkelen op een prachtige Steinway in ons plaatselijke muziekgebouw. Dan kan het idd wat aan focus ontbreken...maar de sfeer en harmonieen zijn wel consistent vind ik ;)

Tja ik vind dit wel errug mooi gedaan, gewoon beetje wegspelen op een piano en dan zo'n compositie er van maken.
Dat je er veel werk aan gehad heb dat hoor je wel.
Ik persoonlijk vind het veranderen van het thema juist mooi, heb je niet het idee dat je steeds hetzelfde hoort.
Mijn complimenten hiervoor..

Als je dat zo zegt gaat me dat zelf ook ineens een beetje storen haha. Ik ga gewoon zelf over een week of 2 de track nog eens opnieuw beluisteren, met 'frisse oren' In de mastering fase heb ik de track honderden keren gehoord...
In tussentijd zijn jullie reacties natuurlijk zeer welkom :)

Prachtige track! Die piano stoort mij geenszins. Ik zie het gewoon als de basis van de track, de ruggengraat, en dan mag ie gewoon gewoon doorkabbelen. Mooi als de credits komen van een blockbuster.

Wat mij betreft is het helemaal af. En wat een verschil met de eerdere versie. Heel mooi gedaan!

beste Jan,
tijdens het beluisteren staat de tijd stil, en na afloop realiseer ik me dat
er zesenenhalve minuut verstreken zijn.
Met andere woorden, zeer knap gemaakt.
" tokkelen op een Steinway" manman wat een heerlijk moment moet dat geweest zijn.
Wat een geluk heb je dan, om dit te kunnen in het plaatselijk muziekgebouw.
En de kwaliteit van de opname van die vleugel is goed gedaan.
Om uiteindelijk hier een kompleet werk van te maken verdient mijn respect, maar volgens mij moet je
hier van te voren toch een lijn in het hoofd gehad hebben.
De " focus" is in mijn oren duidelijk aanwezig, en het thema is na 1 keer luisteren duidelijk.
Filmisch daar hou ik van!! Magistraal einde, zou zo onder een scene kunnen, maar als individueel stuk zeker goed
Titel ook passend gekozen, ik weet hoe lastig dit kan zijn.
Complimenten mijn waarde.....
Frans

Dat heb je mooi en elkaar gezet Ja, petje af (wederom) Ben het wel een klein beetje met 6 Trak eens mbt de piano die doorloopt..... misschien is het mooier (ook voor de spanning in het stuk) om de piano ergens rond de 4 minuten te laten afsterven om het daarna weer tot leven te laten komen.... geeft volgens mij meer kracht aan het nummer.

Maar wederom mooi gemaakt :)

Dank dank dank, voor de prachtige commentaren! Ik ga nog naast mijn schoenen lopen... :)

Idd heerlijk Frans, om op zo'n echte Steinway te mogen spelen. Er staan al meer tracks op mijn soundcloud pagina, uit improvisaties op deze vleugel.

Om bij 4:01 de piano even weg te laten en na een halve minuut opnieuw op te bouwen, vind ik een erg goed idee. Er gaat vast nog een versie 2 komen.

Back