Yamaha TX81Z

djcrap

Ingeburgerd
Een vriend van mij heeft zojuist dit beesie aangeschaft. Nu klaagt hij over een erg laag output volume. Vanallles geprobeerd met verschillende kabels, gebalanceerd, ongebalanceerd, mono, stereo etc.. geen succes

ik dacht laat ik de experts maar eens vragen... klinkt dit bekend??

Crappiest DJ

Ik heb er ooit een gehad en ik kon me niet herinneren dat ie 'n laag volume gaf. Hij heeft wel 'n rare 'volumeknop': je moet een bepaalde knop indrukken en vervolgens kun je 'm met de 'value' toetsen harder en zachter zetten. Maar dat wist je vriend natuurlijk ook wel.

Ik heb ook geen last van een laag volume...
Probeer de master volume knoppen ook eens. Het lijkt me dat dat gecontrolleert is, maargoed iedereen kan iets over het hoofd zien natuurljik.

zelfs met master volume op max zijn er sommige sounds die niet goed doorkomen. dat hangt vooral af van de patch zelf, en de settings. staat ergens in de manual beschreven waar je op moet letten, weet het even niet uit mijn hoofd, en ben op 't werk.

hij is wel vrij stil van output hoor, bij mij toch. ik moet altijd wat voorversterking bijschroeven. de meeste yammie spullen die ik heb, komen stiller door dan die van andere merken.

hans

alvast bedankt heren.

hij heeft geen handleiding, zou je dat van die patches voor me kunnen opzoeken feienbeld??

mij dank is groot

keep it coming!!

crappiest dj

als je goed zoekt: onder de module zit een soort platice uitlegstrook met de indelingen en structuur van de menus, reuze handig. zet em maar eens op zijn kop, ik kwam er ook ooit toevallig achter.

ah, lofiye heeft al een link naar de (overigens vrij slechte) manual gepost :D dat spaart mij de moeite hem op te zoeken.

leuke synth overigens, die tx81z, en dat uitflap-overzicht is niet alleen grappig maar ook erg nuttig, inderdaad. (je hoeft hem er toch niet voor om te draaien? gewoon dat kaartje eruit trekken? niet te hard, want het zit vast vanachter.)

hans

Back