[RS7000] (nog steeds) memory problemen

Roonan

Lang lid
Ik heb gisteren geheugen binnen gekregen van OEMPCWORLD.
Dit zou dus goed getest geheugen moeten zijn volgens de velen berichten.

Nou bij de eerste test bleef hij alweer hangen (bij create) :(
Zou het zo kunnen zijn dat er altijd wel iets met bepaalde samples fout kan gaan?
Het is namelijk steeds dezelfde sample die fout gaat en die ik nu als referentie gebruik om geheugen te testen.
Voel me wel een beetje genaaid omdat ik nu twee sets simms heb die allebei in deze test foutgaan.

Iemand nog een idee?

Grtz. Ronald.

Re: [RS7000] (nog steeds) memory problemen

Origineel geplaatst door Roonan
Ik heb gisteren geheugen binnen gekregen van OEMPCWORLD.
Dit zou dus goed getest geheugen moeten zijn volgens de velen berichten.

Nou bij de eerste test bleef hij alweer hangen (bij create) :(
Zou het zo kunnen zijn dat er altijd wel samples fout kan gaan?
Het is namelijk steeds dezelfde sample die fout gaat en die ik nu als referentie gebruik om geheugen te testen.
Voel me wel een beetje genaaid omdat ik nu twee sets simms heb die allebei in deze test foutgaan.

Iemand nog een idee?

Grtz. Ronald.

hoe bedoel je "dezelfde sample" ? laad je ze van flashcard ofzo? gaat het ook fout als je gewoon een compleet nieuwe sample opneemt over de inputs?

Zonder je inteligentie te beledigen:

Heb je het geheugen er op de goede wijze ingeprikt, had hier een week of wat terug iemand met zo'n bak. Ook problemen met sampel recording. Wat bleek, geheugen er foutom ingestoken.

Wow wat een snelle reactie :)

Het is een sample uit (jawel) de sample contest.
Deze had ik in mijn style zitten, het is de voice sample.
Deze is vrij lang en ik wilde hem slicen om een soort stotterend dingetje ermee te doen.
Als ik deze sample dan sliced in 3 measures op beat 1 doet hij dit nog wel.
Daarna moet je nog een keer op create drukken om de sample definitief te slicen en de midi part aanmaken.
Normaal duurt dat een seconde of zo maar nu blijft hij daar eindeloos op hangen, de tijd indicatie loopt dan gewoon door.
Er zit dan niets anders op dan uitzetten.
Dit had ik dus hier gemeld en op Yahoo en ik kreeg van alle kanten het advies: OEMPCWORLD.
Blijkt dus niet de oplossing in dit geval.

En ja het geheugen zit er goed in, ik heb de interne geugen test gedaan en die gaf o.k. aan.
(werk in de IT dus ook zat simmetjes geplaatst in het verleden)

als je netjes de juiste specs hebt besteld en ontvangen dan zou het gewoon goed moeten gaan (als je idd de SIMM's niet hebt beschadigd door statisch te zijn en/of ze er goed ingeprikt hebt, in de juiste slot's dus) ... maak es een nieuwe sample ipv steeds dezelfde sample te laden (die kan bv corrupt zijn) en kijk of het dan wel goed gaat..

olaf

Het zijn 100% zeker de juiste spec's die ik besteld heb, of ze ook daadwerkelijk ook zo zijn zie je niet aan de buitenkant.
Andere slice jobs gaan vast wel goed, gingen bij het vorige geheugen ook goed.
Conclusie is misschien wel; 2 simmetjes voor :stupid gekocht.

Misschien is het wel een uitzondering, deze sample.
Ik kan wel kijken of ik een gestripte style kan maken met alleen deze sample en laten testen door een andere RS7000 bezitter die "geen" problemen heeft?

Origineel geplaatst door Roonan
Het zijn 100% zeker de juiste spec's die ik besteld heb, of ze ook daadwerkelijk ook zo zijn zie je niet aan de buitenkant.
Andere slice jobs gaan vast wel goed, gingen bij het vorige geheugen ook goed.
Conclusie is misschien wel; 2 simmetjes voor :stupid gekocht.

Misschien is het wel een uitzondering, deze sample.
Ik kan wel kijken of ik een gestripte style kan maken met alleen deze sample en laten testen door een andere RS7000 bezitter die "geen" problemen heeft?

mijn hunch: de sample is corrupt...... en je hebt nu 2 SIMM's voor nix erbij gekocht ;)

heb je de SIMM's er goed ingeprikt?

Origineel geplaatst door olafmol
mijn hunch: de sample is corrupt...... en je hebt nu 2 SIMM's voor nix erbij gekocht ;)

Hmm, ik geloof dat ons voorgevoel correct is.
Ik heb net de sample ge-exporteerd en ge-importeerd in een lege style.
Daarna exact dezelfde slice gedaan en voila, werkt als een .....
Waarschijnlijk is het een combinatie van, misschien een deel vd sample op een bep. geheugen adres, who knows.

Iemand nog 2 x 32mb simm kopen? ;)

euh.... als je wil beginnen samplen en de tijd aanduiding geeft 380seconden aan (wanneer je 64mb installeert) dan werkt het volgens mij toch wel hoor :) check dit eens eerst????

Het blijft helaas nou eenmaal een feit dat de RS 7000 op sample gebied niet helemaal werkt zonder haken en ogen. Een te lange sample slicen betekent vaak dat tie hangt. Ook met te veel samples in 1 style moet je uitkijken, dan wil die er namelijk wel eens met een mes in gaan hakken en gewoon gaten slaan in al je samples die je hebt gebruikt in die style.
Zelfs met het nieuwere besturingssysteem blijft tie kinderziektes houden, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds een dijk van een aparaat is!

Dus tip 1: Hou je samples kort

tip 2: niet te veel samples in 1 style

tip 3: probeer eens een sample op pitched voice op te nemen ipv te slicen, dat neemt volgens mij ook wat minder capaciteit in beslag

Suc6!

CaMeL

Origineel geplaatst door camiel
Het blijft helaas nou eenmaal een feit dat de RS 7000 op sample gebied niet helemaal werkt zonder haken en ogen. Een te lange sample slicen betekent vaak dat tie hangt. Ook met te veel samples in 1 style moet je uitkijken, dan wil die er namelijk wel eens met een mes in gaan hakken en gewoon gaten slaan in al je samples die je hebt gebruikt in die style.

Ben benieuwd waar je die wijsheid op baseerd... Ik heb de RS7000 al zeker 2,5 jaar en nog nooit last gehad van gaten in samples of andere zaken die je noemt. Ik heb ook veelvuldig zeer lange samples toegepast die ik ook gesliced kreeg ondanks dat ie daar een tijd mee bezig is. Dus, voordat er allemaal geruchten worden gelanceerd..

Ik baseer deze zogenoemde geruchten op feiten die ik zelf en nog 2 vrienden ondervinden. Net zoals het gebruik van de groove functie, haperingen alom. Het gaat erom dat Roonan aangeeft dat tie problemen ondervindt die ik herken, uitsluitsel: 3 tips. Als deze daar mee geholpen is....voila!

Misschien ligt het toevallig aan al onze machines tegelijk, of we doen iets niet goed.......vertel eens, wat zou volgens jou dan de oorzaak kunnen zijn?

mijne RS heeft eigenlijk nog nooit gecrasht hoor bij het samplen, ik heb zelfs al samples bewerkt waar de teller bijna tot 1000 gaat wanneer ik die opneem via slice, alles werkt perfect alleen moet je veel geduld hebben dan wanneer hij die bewerkt om te slicen :)

Back