Programma om editor te bouwen?

Sutur

Stamgast
Goedemiddag allen,

Zijn er programma's in omloop (bij voorkeur Mac OS) waarmee je een device editor kunt maken? Ik heb namelijk een HX-1 orgel waar ooit een Atari ST editor bij zat, maar die software is zo hopeloos verouderd dat ik graag iets moderners zou willen gebruiken, zonder tussenkomst van Atari emulators enz.

Het gaat er dus om dat ik uiteindelijk in staat wil zijn om met dat programma de instellingen/patches van het orgel direct te wijzigen mbv sysex.

Ik realiseer me dat er geen moderne kant-en-klaar oplossing is voor dit oude instrument, daarom zoek ik een mogelijkheid om zelf iets te bakken met een programma dat daar de mogelijkheden voor biedt (knoppen, sliders enz)

Ben benieuwd!

Succes!
:okdan:

Misschien dat er nog alternatieven zijn, dat weet ik niet, bovenstaande kende ik...

En mocht je een iPad hebben zijn daar ook mogelijkheden om je eigen (midi)controller te bouwen.
Daar zijn diverse apps voor.

Ik heb dat gedaan voor m'n eigen synths,, op Amiga OS met AMOS Pro basic, maar da's heeeeel veel werk.
Ik kan geen driver voor de HX-1 vinden voor soundiver of midiquest ??

Ik zou aanraden om je atari te upgraden !?? USB Mouse adapter, VGA adapter Satandisk SD drive...
of tja, anders de atari Emulator wat automatiseren en gemakkelijker doen laten werken,,

Anders is het zoeken naar de sysex codes vanuit de handleidingen vrees ik,,???

Zelf heb ik met Ctrlr nog ni veel kunnen doen...

Succes!
En mocht je een iPad hebben zijn daar ook mogelijkheden om je eigen (midi)controller te bouwen.
Daar zijn diverse apps voor.

Ik heb inderdaad een iPad, maar ik wist niet dat daar ook mogelijkheden voor zijn.. Ik ga ermee aan de slag!

Back