Roland juno 106 midi probleem

Merkurio

Ingeburgerd
Ik heb onlangs een juno 106 aangeschaft en ik denk dat er een probleem is met de MIDI IN.
De midi is aangesloten via een saffire pro 14 naar ableton. In ableton staat bij voorkeuren alles correct en in een midi kanaal gebruik ik een external instrument. Ik krijg audio binnen en ik kan midi noten opnemen, maar ik kan ze niet terug afspelen. Met dezelfde aansluiting is het wel al twee keer gelukt om geluid te krijgen..

Kan iemand me hiermee helpen?

Greets

Midi OUT en IN van de Juno naar IN en OUT van de saffire
Stereo uit van de juno naar stereo in saffire
De saffire via firewire in macbook pro
In ableton bij voorkeuren tracks van saffire op ON
Een midi kanaal met een external instrument in ableton, daarin bij 'midi to' de saffire gekozen en bij 'audio from' de input van de saffire
Op de juno ook ch 1 gekozen en bij het ext instrument in ableton ook.
thats it

mmm klinkt goed...is het ook zo als je gewoon een midi kanaal aanmaakt?

Ja dan heb ik hetzelfde probleem. Ik kan midi noten opnemen maar ze spelen niet af!

Als je de midi kabel die nu naar de input van je Juno loopt in een ander apparaat prikt, doet die het dan wel?

Ja, als ik die aansluit op mn a4 dan heb ik constant signaal.. Er is dan waarschijnlijk een probleem met de midi binnenin de juno?

Ik had de Juno naar Roland opgestuurd. Ze hebben de midi in en output DIN socket vervangen en de stemmen afgeregeld. Werkt nu perfect!

Back