Nieuwe Yamaha TX16W sampler emulator

als ik het goed begrijp (even heel vluchtig gelezen) is het dus niet alleen een emulatie van de sound van de sampler, maar ook van het os en de interface.... worst of both worlds dus

http://www.tx16wx.com

Deze is gratis, behoudens de PRO versie.

Je suggereert daarmee onterecht dat voor het kadootje van Sonic Charge betaald moet worden. Ze geven hem voor niks weg vanwege een paar jubilea. Tof!

Waarschijnlijk ga ik hem niet veel gebruiken vanwege de workflow-vertragende interface, al ben ik wel benieuwd naar het 'oude geluid' dat hij zou moeten hebben.

Je suggereert daarmee onterecht dat voor het kadootje van Sonic Charge betaald moet worden. Ze geven hem voor niks weg vanwege een paar jubilea. Tof!

Dat suggereerde ik niet, alleen stond in het zeer korte bericht hierboven gewoon niet vermeld of het wel of niet iets kostte.

Anywayz. Ook deze van Sonic Charge zal ik eens proberen. Zeker als ze hem weggeven.

Wat ik begrijp is die van soniccharge een echte emulator die hetzelfde zou moeten werken en klinken (12 bit) als het origineel, maar dan met het alternatieve Tyfoon OS. De TX16WX, ook de gratis variant, is naar ik begrijp meer een software sampler met moderne bediening die ook de oude yamaha disks leest.
Zelf heb ik ze niet uitgeprobeerd.

Die TX16WX is wel een van de betere gratis softsamplers die ik (geprobeerd) heb. Hij kan zelfs samplen! :)

Eens kijken hoe die 12bit sound klinkt van de Sonic Charge versie.

vet! :okdan:

Ik ben ook wel benieuwd naar dat typische TX16W geluid nooit mee gewerkt...is daar een beroemd voorbeeld van? (Bepaald nummer ofzo?)

Ha!

Het is me net gelukt om in Live naar de cyclone te samplen.

audio track met degene die je wilt samplen, "audio-to" cyclone kiezen en gaan.

Back