der untergang von die hardware samplers

Mpc 2000 is toch een S2000 met sequencer.:biertje:Alesis MMT-8 dus nix meer als een sequencer

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Huh, hardware sequencer worden niet meer zoveel gemaakt en gebruikt????????????????

-MPC
-Rm1x
-RS7000

zijn in mijn visie in 1e instantie harware sequencers......met wat groovebox eigenschappen of niet?

Mag ik de EMU command stations aan dat lijstje toevoegen?

Klopt, 'groovebox' / patternsequencers zijn er nog wel.
Maar die Roland MC (300, 500, 500mkII)-achtigen worden toch allang niet meer gemaakt?
Kijk... *gebruiken*, da's wat anders; maar zelfs daar heb ik m'n twijfels over...

Wellicht door de die-hard 'muzikant' zonder computer-kennis (in een andere thread ook wel 'de typische Kurzweil gebruiker' genoemd, maar daar brand ik me niet aan :duivels: )

<EDIT>Okee, er zijn er nog wel een aantal.

HEEEE! Dan is een Akai MPC-2000/3000 etc. helemaaaaal het toppunt van ouderwets!
Heb je en een hardware sampler en een hardware sequencer! :P

Origineel geplaatst door Hanz
Klopt, 'groovebox' / patternsequencers zijn er nog wel.
Maar die MC (300, 500, 500mkII) worden toch allang niet meer gemaakt?
Kijk... *gebruiken*, da's wat anders; maar zelfs daar heb ik m'n twijfels over...

Wellicht door de die-hard 'muzikant' zonder computer-kennis (in een andere thread ook wel 'de typische Kurzweil gebruiker' genoemd, maar daar brand ik me niet aan :duivels: )

<EDIT>Okee, er zijn er nog wel een aantal.

HEEEE! Dan is een Akai MPC-2000/3000 etc. helemaaaaal het toppunt van ouderwets!
Heb je en een hardware sampler en een hardware sequencer! :P

brrr, wat een tenenkrommend mailtje.... Dus als je hardware sequenced heb je geen verstand van computers? Wat een bulll. En de MPC's ouderwets? Kan kloppen maar helaas voor jou zijn het de meest gebruikte sequencers op live gebied.

onzin allemaal

Origineel geplaatst door Arv
nee..... :duivels:

Zonde.;{ Ik wist al niet aan wie ik dat moest vragen, maar jij gaat blijkbaar over dat soort zaken.:)

brrr, wat een tenenkrommend mailtje....
hey Arv... check de :duivels: :duivels: :duivels: en ;) ;) ;) en :P :P :P
Dat heet nou ironie/cynisme/pesten, whatever.
Trouwens, ik heb helemaal nix tegen hardware seqs (anders gebruikte ik er geeneen, dunkt me)

Origineel geplaatst door SoLiS
Zonde.;{ Ik wist al niet aan wie ik dat moest vragen, maar jij gaat blijkbaar over dat soort zaken.:)

niet echt,
ff blijven lachen jongens! Het is veel te warm om serieus te zijn!

Trouwens, ik heb helemaal nix tegen hardware seqs (anders gebruikte ik er geeneen, dunkt me)

Welke gebruik jij dan? Als ik vragen mag

Okee, interessante <DUW> in een andere richting:

"WAT IS HET VOLGENDE APPARAAT DAT DOOR DE PC ECHT OVERBODIG WORDT GEMAAKT".

Zeg nou niet: synthesizers... :stupid

Ik zet in op: Effects (FX). Reverb / chorus / distortion / flanger / delay, whatever.
Dus jongens, mijn tip: DUMPEN DIE HANDEL (eerst mij bellen, volgaarne :D )

Dus als je hardware sequenced heb je geen verstand van computers?

:dubbel:

Ik hoop het niet!!!! M'n werkgever zou er niet om kunnen lachen. Thuis geen PC en tewerkgesteld als IT system engineer :D . Is het misschien daarom dat het netwerk regelmatig down gaat ???? Tssjjjj ... nog nooit bij stilgestaan :)

onzin allemaal

Inderdaad :biertje:

Over het gebruik van de MC300/MC500 (mkII): Er zijn meer gasten die er gebruik van maken dan je misschien wel zou denken. Die sequencer is identiek aan die van de W30 en die wordt wel regelmatig gebruikt.

:biertje:

niet echt,
ff blijven lachen jongens! Het is veel te warm om serieus te zijn!

Het was ook niet serieus. Daarom stonden er ook smilies in. Humor blijft lastig over te brengen met een toetsenbord. :)

Origineel geplaatst door Danny
Hèhèhèhè, wanneer zou het mannetje achter de keyboards vervangen kunnen worden door software

Ohhhh, als dat toch eens kon...
Hoef ik niet meer in die warme studio te zitten en me te ergeren als 't weer eens niet lukt.

Kan ik gewoon lekker aan 't :biertje: en de :koffie: en de :peukie: en ook weer eens lekker :Z terwijl de goeie tunes vanzelf ontstaan! Bah... wat heb ik toch een vreselijke hobby... ;)

Ohhhh, als dat toch eens kon...
Hoef ik niet meer in die warme studio te zitten en me te ergeren als 't weer eens niet lukt.

Kan ik gewoon lekker aan 't :biertje: en de :koffie: en de :peukie: en ook weer eens lekker :Z terwijl de goeie tunes vanzelf ontstaan! Bah... wat heb ik toch een vreselijke hobby... ;)

Wauw ... als dat waarheid zou worden, zou ik plots volledig voor software gewonnen zijn :dubbel:

Maar wat als er dan een VIRUS in sluipt? *D *D *D

Origineel geplaatst door n0_key
Het lijkt er iig hard op dat het die kant uit gaat. Alleen Akai lijkt het echt te snappen met z'n USB connectie en software. Ik heb zelf de pest aan software samplers, net als aan softsynths overigens, maar ik ben schijnbaar een van de weinige...

Nee hoor ik ook. Pro-soft mensen hebben vaak het geld niet voor hardware en willen daarom graag geloven dat met hun gekraakte software ook alles kan wat je op een dure synth sampler kan. En ik geloof nooit dat hardsamplers verdwijnen, als is het maar om de simpele reden dat je aan softsampler en andere softzooi op het podium niks aan hebt.

Even olie op het vuur gooien :

Voorlopig zijn er nog geen soft-filters die zo goed klinken als de filters in de E-Mu samplers....

:duivels:

Origineel geplaatst door shappy1010
Nee hoor ik ook. Pro-soft mensen hebben vaak het geld niet voor hardware en willen daarom graag geloven dat met hun gekraakte software ook alles kan wat je op een dure synth sampler kan. En ik geloof nooit dat hardsamplers verdwijnen, als is het maar om de simpele reden dat je aan softsampler en andere softzooi op het podium niks aan hebt.

Softsamplers als Kontakt lopen qua mogelijkheden over het algemeen toch aardig vooruit op hun hardware broeders. Daarnaast zijn ze goedkoper als je toch al een pc hebt staan. Je hele library op je HD, geen gelul met SCSI, gemakkelijke en volledige integratie en automatisering in Logic/SX, vette bewerkingsmogelijkheden waar hardware untis nog van dromen en ga zo maar door.

Daarnaast zie ik steeds vaker mensen met een laptopje optreden, dus dan is het gebruik van een softsampler verre van uitgesloten.

Kijk, ik hou niet van softsynths en softsamplers, maar ik zie wel degelijk de mogelijkheden en voordelen.

En van dat gelul over gekraakte software wordt ik ook een beetje moedeloos. Op het SF gebruiken we geen kraakjes en crackjes, laat dat voor eens en altijd duidelijk zijn :smeris: :okdan:

Origineel geplaatst door shappy1010

wat een naiefe opmerking zeg! sorry maar ik heb hardware sampler gehad en ben overgegaan op soft. een beetje softsampler kan de zelfde dingen en vaak meer dan een hardware bak. simpelweg omdat het makkelijk en goed koper te implementeren is.

en studio en live zijn twee heel verschillende disciplinenes.

whatever floats your boat! ;)

wat ik wel kut vindt: ik heb 3200 pieken voor mijn A3000 betaald toendertijd, en nu heb ik em inclusief alle uitbreidingen voor iets meer dan 400 oiro verkocht...talking about devaluation...... naja..zo gaan die dingen :)

Back