Rangschikking berichten in subforum 2013-contest

Stupide

Ouwe rot
Kan iemand mij uitleggen waarom de berichten in het subforum van de contest alfabetisch worden gerangschikt? En niet, zoals bij alle andere subfora, aflopend op basis van laatste reactie?

Ik weet wel dat ik het zelf kan aanpassen, maar dat werkt alleen maar zolang ik in dat subforum zit. Bovendien is dit een soort voorsortering die me bij een contest onwenselijk lijkt.

Last edited by a moderator:
Ik denk dat je nu zelf geen invloed uit kan oefenen op de plek waar je staat.
Anders kan je posten om bovenin te staan wat duidelijk storend is.

Mijn vraag is vooral waarom jullie daar voor gekozen hebben.
Ik neem aan dat er voor een vaste volgorde is gekozen om het overzichtelijk te houden voor de lezers. Als die tracks de hele tijd omhoog en omlaag gaan is dat een stuk lastiger.

(Waarom ze dit niet zelf als antwoord geven weet ik niet)

Er is voor een alfabetische rangschikking gekozen omdat dit de enige instelling is waarbij de inzender geen invloed heeft op de plaats waar zijn of haar inzending staat.

Indien we op basis van laatste reactie zouden rangschikken dan kon de inzender bijv. steeds reageren op zijn of haar inzending en zodoende zorgen dat deze bovenaan blijft staan.
In het geval dat we zouden sorteren op basis van moment van inzending zou de inzender zo laat mogelijk kunnen inzenden en daardoor bovenaan kunnen blijven staan voor zoveel mogelijk aandacht.

Om discussie over invloed van de inzender op de resultaten te voorkomen is besloten dat een alfabetische volgorde de meest objectieve manier is om de inzendingen weer te geven. Willekeurige weergave zou het eerlijkst zijn echter biedt de forumsoftware deze optie niet.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord. :)

Er is voor een alfabetische rangschikking gekozen omdat dit de enige instelling is waarbij de inzender geen invloed heeft op de plaats waar zijn of haar inzending staat.

Zorgen dat je tracknaam (topic titel) begint met een A of cijfer.
Dan kom je ergens bovenaan.
:eureka: :engel:

Tracknaam (topic titel) met een Z komt zeker niet bovenin!
Een beetje beïnvloeden waar je staat is hiermee mogelijk......

(@admins : Wil hiermee niet rellen of jullie uitdagen, alleen benoemen dat dit kan).
:okdan::halleluja:okdan:

Gezien de mogelijkheden is deze volgorde idd het meest eerlijk.

Dus als je iets met " laat beginnen sta je zeker bovenaan.

Maar eigenlijk staat er iets in het regelement.....

2. Voor de rest is het simpel: open een nieuw bericht in het Synthforum Contest 2013 forum, vermeld in de berichtkop (onderwerp) je (artiesten-)naam en de titel van de track.[geen soundcloud e.d] in de vorm van [Artiest] - [Naam Van Mijn Track]

....waar niet heelveel mensen zich aan houden trouwens.

Daarmee voorkom je zo iets een beetje.

Dus Hill of Fjoesz, werk aan de winkel :P

Wat VcoVca zegt.....eigenlijk moet de titel van je inzending beginnen met je artiestennaam. :)

Indien we op basis van laatste reactie zouden rangschikken dan kon de inzender bijv. steeds reageren op zijn of haar inzending en zodoende zorgen dat deze bovenaan blijft staan.
In het geval dat we zouden sorteren op basis van moment van inzending zou de inzender zo laat mogelijk kunnen inzenden en daardoor bovenaan kunnen blijven staan voor zoveel mogelijk aandacht.

Om discussie over invloed van de inzender op de resultaten te voorkomen is besloten dat een alfabetische volgorde de meest objectieve manier is om de inzendingen weer te geven. Willekeurige weergave zou het eerlijkst zijn echter biedt de forumsoftware deze optie niet.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord. :)
Dank voor je toelichting. Ik snap dat er geen perfect systeem is, maar het lijkt erop dat de huidige manier sommigen uitdaagt om door met leestekens op te blijven vallen. Ik kan het natuurlijk niet bewijzen en misschien ben ik zelf wel paranoïde, maar deze manier lokt manipulatie uit.

Een rangschikking op basis van de laatste reactie, gecombineerd met het niet toestaan van reacties op je eigen nummer, lijkt mij het best. En anders inderdaad een betere regulering van de schrijfwijze van de topictitel.

Dus als je iets met " laat beginnen sta je zeker bovenaan.

Maar eigenlijk staat er iets in het regelement.....

Dus Hill of Fjoesz, werk aan de winkel :P

Hmm, reglement niet gelezen, maareh.... :duivels:
Hill of Fjoesz, mijn naamgeving is geloof ik niet helemaal kosjer :engel:

wat jullie vooral moeten doen..
is niet zo ouwenele!:D
als straks het stemmen begint ga je gewoon alles na toch, van begin tot eind?
gemiemel over laatste en weet ik t, er zal altijd wel iemand iets oneerlijks kunnen bedenken over wat voor rangschikking dan ook hehe
ik zal s naar wat naamgeving kijken dan misschien eventueel vieleicht
edit.. ik heb even gekeken wat voor zooitje t is met de naamgeving qua volgorde, ik denk dat ik er helemaal niks mee ga doen :D

Laatst gewijzigd:
2. Voor de rest is het simpel: open een nieuw bericht in het Synthforum Contest 2013 forum, vermeld in de berichtkop (onderwerp) je (artiesten-)naam en de titel van de track.[geen soundcloud e.d] in de vorm van [Artiest] - [Naam Van Mijn Track]

hoe duidelijk wil je het hebben?

voor de rest: PARTICIPATIESAMENLEVING mensen, er ligt ook een verantwoordelijkheid bij jullie :D

Gezien het een wedstrijd voor de eer is, lijkt een beetje beroep doen op goede wil eerder redelijk ...

Back