[Deephouse/Progressive]

stevy

Ouwe rot
Hi SF!

Ik heb weer eens wat nieuws geprobeerd en dan is het goed om daar wat verschillende meningen over te horen! Normaal produceer ik trance, maar ditmaal een wat diepere sound geprobeerd. Of het echt deephouse is... ik weet het niet. Het is een beetje geinspireerd op de melodische deephouse die ik de laatste tijd hoor. Ik hoor graag jullie ongezouten mening!

Vocaaltje is nog niet helemaal zeker, komt uit een overbekend sample pakket :-). De eerste minuut en laatste minuut heb ik eraf geknipt om je recht in deze track te duwen!

http://soundcloud.com/stevyforello/stevy-forello-tba

Thanks voor het checken en reageren!

Ik vind het geen toptrack maar de track is af en alle ingrediƫnten zijn aanwezig. Is aan gewerkt en over nagedacht (denk ik) dus ja, gewoon goed.

Ik vind 'm chill. Qua sound heb ik er niks op aan te merken. Ik vind het wel jammer dat er tot twee keer toe een exact gelijke melodische opbouw in het nummer zit waar je verder weinig mee doet. De tweede keer zou je daar best nog wat nieuws of verrassends aan toe kunnen voegen om het niet geheel een herhaling van zetten te laten zijn.

En ik zou het zelf geen deephouse noemen, al was het maar omdat ik dit nummertje al een stuk leuker vind dan de saaie plaatjes die onder dat genre worden uitgebracht. ;-)

lekker progressive ala Arty/Deadmau5 `n paar jaar geleden!
die sound kan ik zeer waarderen!

Deep house is dansbaar, met veel laag en f wat apartere sounds.
Laag wat ik totaal mis in dit melo trance stukje.
Drums zijn mij veel te klinisch.
Dat reverb gedoe op een rimshot hoeft toch nie?
Overall gewoon niet vet, niet cool. Dit genre is ook voor de luisteraars "mooie muziek"..
Sorry man, ik zie t zo, mensen die dit goed vinden hebben gewoon een hele slechte smaak.

ik mis die sound! :(
iets anders maar je hebt wel meer vette tracks gemaakt zie ik
Fragile Thoughts de Cressida Remix heb ik veel gedraaid !

Deep house heeft andere sounds.
De drums klinken niet echt diep.
Het idee wat je hebt is wel leuk uitgewerkt.
Mag ik wel vragen met welke DAW je dit hebt gemaakt ?

Ik vind het redelijk klinken. Misschien iets meer gebalanceerd laag in de totaal mix, kan nog wel iets toevoegen. De stijl en gebruikte sounds is echter niet mijn ding.

Back