Inhoudelijk ook nog even hier een ractie. Ik vind het echt heel erg mooi gedaan. Ik heb gisteren ook maar even de acapella gedownloaded. En i nderdaad, hij is anders. Daarom Skel, hulde voor je creativiteit. Was Mars zegt, snap ik ook wel. Je merk nu met name in de ritmes dat Emily zelf ets anders in gedachte had. En dat vind ik nou juist zo mooi. Er zitten daardoor hier en daar wat onverwachte wendingen in haar zang. Anders zou het gewoon een "simpele" ballad zijn. Nu wordt het bijzonder. En wat ik hoor, kan wat mij uitstekend (zonder er jaren voor doorgeleerd te hebben. Maar er zijn ook automonteurs die zonder opleiding mijn auto weer aan de praat kunnen krijgen).
die laatste zin lijkt wel een steekje onder water naar mij toe..nogal kinderachtig als dat zo is..
een muzikale opleiding leert niemand hoe hij moet componeren, wat mooie noten en harmonieën zijn. je wordt aan je lot over gelaten en alle initiatief moet uit je zelf komen.. als je niets doet en/of geen talent hebt dan leer je niks. ik heb jaren en jaren geworsteld met noten en akkoorden. thuis en alleen en zonder hulp. ik ben 100 % autodidact.
on top:
ik vind de gekozen harmonie nu eenmaal persoonlijk nogal saai.
ik heb een obsessie voor de combinatie melodieën ent harmonisatie en weet dat je altijd verder kan kijken dan je muzikale neus lang is. als iemand daar niks mee kan of doet en tevreden is dan is dat ok, maar in mijn muzikale toverwereld zou ik met deze uitvoering geen genoegen mee nemen.
en inderdaad, geachte Dr van Lansberg, ik hoor subtiele elementen, details in de zanglijn die, als ik het zou moeten harmoniseren, als eerste de aandacht zouden krijgen. omdat juist de vorm en structuren van de melodielijn vaak de rest dirigeert. of op zijn minst de muzikale kiemcellen draagt naar verder materiaal.
en SkeleTvM legt uit dat ie met Melodyne wat valse noten heeft ge-detuned. dat heeft ie misschien gedaan via een auto-functie, of in iedergeval nogal extreem, want de totale melodie is veranderd..
het begint in het origineel met de noten A C D en dat is in zijn melodie B C D. of iets dergelijks (ik doe het even uit mijn hoofd). Hij heeft dat duidelijk niet bewust gedaan. zo is uit zijn uitleg op te maken. het klinkt eerder als een onontdekte fout.
hij daagt me uit om dan met mijn eigen versie te komen maar hoe moet dat als ik met een andere zangpartij moet werken? dan kan je die twee niet 1 op 1 vergelijken.
sowieso hoeft mijn versie helemaal geen illustratie te worden van wat ik hier in het topic schreef. ik ga niks zitten bewijzen. zo werkt dat niet..onzin..