The light ft Emily Richards

ano220424

in de ban
in de ban
Tussen al het House, Trance, Dubstep e.a. gebeuk, bij deze een 'song'. Enkel piano en zang.
Of hoort dat beter thuis of een songwriters forum... ? :D

ik vind het nogal saai geharmoniseerd en gearrangeerd.

en de muziek volgt de zang soms niet goed
Ze gaan soms een andere eigen kant op

je leert er wel van natuurlijk. muziek onder zang plaatsen.

zolang je kritisch blijft naar je zelf toe.

Niet verkeerd. Ik vind de vocal wel een beetje hard af en toe. Dat de muziek de zang niet goed volgt, valt mij in ieder geval niet op. Het is wel een beetje vlak. Misschien dat je wat meer dynamiek in het nummer kunt aanbrengen door een middenstuk te creëren waarin je de zang gewoon even weglaat en de piano wat meer ruimte geeft om er iets meer uit komen.

Niet verkeerd. Ik vind de vocal wel een beetje hard af en toe. Dat de muziek de zang niet goed volgt, valt mij in ieder geval niet op. Het is wel een beetje vlak. Misschien dat je wat meer dynamiek in het nummer kunt aanbrengen door een middenstuk te creëren waarin je de zang gewoon even weglaat en de piano wat meer ruimte geeft om er iets meer uit komen.

Dank je voor deze verhelderende kritiek. Je hebt een punt over dat middenstuk. Ook het volume tssn piano en vocal is keihard zoeken naar een compromis maar nu vind ik de stem idd ook net iets te luid.

ik vind het nogal saai geharmoniseerd en gearrangeerd.

en de muziek volgt de zang soms niet goed
Ze gaan soms een andere eigen kant op
Tja...over een tegengestelde reactie gesproken (met Stupide of Lansberg dan) Ik begrijp ook niet goed wat bedoeld met dat de zang en piano soms een eigen kant op gaan.
Ik heb net de piano op bepaalde plaatsten laten antwoorden op de zang. Saai ? Ik heb het vooral erg eenvoudig willen houden. Maar goed, blijkbaar voelt ieder dat toch verschillend aan dan.
Dit soort muziekjes moet je eigenlijk doen met een vleugel en dat is helaas niet het geval.
Daarom klinkt het wat 'vlakker' en dat is wat je hoort. (de dynamiek en verschillen in tonaliteit van een echte vleugel is niet te evenaren met sampels)

Maar euh post hier graag een stukje hoe jij het zou doen. Ik hou van surprises... ;-) Doen !

Laatst gewijzigd:
jammer dat je zo weinig feedback krijgt, want dit was een heel mooi nummertje.. Liked it a lot, well done !! ;)

Ja, we waren in een morantiese bui. Thanks Gloom. Ik zal u gedenken in mijn gebeden.;)

nee, ik blijf er bij....het lijkt alsof het allemaal klopt maar als ik met mijn goed getrainde oren luister
dan hoor ik de piano doen alsof er een hele vlakke doorgaande cadans (in blokken) in het ritme en harmonie zit, terwijl de zang duidelijk soms een andere kant opstuurt.
verder heeft de zang hier en daar ritmes en noten die vragen om steun en dat hoor ik niet. de piano kabbelt voort alsof ie het niet hoort.

als ik dit zou harmoniseren..dan zou ik eerst heel goed luisteren naar dat soort eigenzinnigheden in de zangpartij...en daar moet je dan om heen zien te bouwen.
je moet het zo zien: zolang je in de juiste toonaard lijkt te spelen is heel veel mogelijk. je zou er ook slechts een of twee akkoorden onder kunnen zetten..zal ook lijken te werken..maar ergens zitten er vreemde noten en ritmes in de zang die min of meer eisen dat je daar in meegaat. daar om is het nu juist zo'n spannende en leuke puzzel ...onder bestaande zang een arrangement componeren.

ik bedoel het allemaal als opbouwende kritiek verder. als uitdaging! ga net iets verder dan de comfortzone!

Bon. Ik heb helemaal geen problemen met gefundeerde argumenten Mars. Maar ik snap echt niet waar je heen wil. De enige mogelijkheid is dat je zelf iets maakt met dezelde stem en dan snap ik wellicht wat je allemaal bedoeld. Waar wacht je op ?

goed gedaan hoor, ik vind het bepaald niet saai, behoorlijk verrassende akkoord progressies waar je voor hebt gekozen.

Ik heb zelf ook de vocal maar even gedownload en net even mee gespeeld op de piano, leuke vocal om op mee te spelen. Mijn basis akkoorden schema was direct al heel anders, dat is dan wel weer leuk dat je er alle kanten mee op kunt. Mijn basis schema was Gm7 : BbMaj7-9 : Dm9 en van daaruit vele omkeringen en akkoord variaties in die toonladder schema's.

Ik vind het echter best te doen hoor :).
Geen 13 in een dozijn "Listen to MEEEEEE!!!" song :gaap:
De outtro van de piano mocht voor mij iets langer duren maar dat is dan ook mijn mening ;).

Cheers,
Exo. :mega:

Dank. 100% gelijk wat de outro betreft. Beetje lui geweest.:gaap:

goed gedaan hoor, ik vind het bepaald niet saai, behoorlijk verrassende akkoord progressies waar je voor hebt gekozen.

Ik heb zelf ook de vocal maar even gedownload en net even mee gespeeld op de piano, leuke vocal om op mee te spelen. Mijn basis akkoorden schema was direct al heel anders, dat is dan wel weer leuk dat je er alle kanten mee op kunt. Mijn basis schema was Gm7 : BbMaj7-9 : Dm9 en van daaruit vele omkeringen en akkoord variaties in die toonladder schema's.

Let me hear ! Ik heb de vocals ook wel door Melodyne moeten halen. Zijn hier en daar lichtjes out of tune. Ook wat gestretched links en rechts...

Bon. Ik heb helemaal geen problemen met gefundeerde argumenten Mars. Maar ik snap echt niet waar je heen wil. De enige mogelijkheid is dat je zelf iets maakt met dezelde stem en dan snap ik wellicht wat je allemaal bedoeld. Waar wacht je op ?

beste SkeletvM,

dit mag ik wel mijn vak noemen en praat dan ook vandaar uit. gefundeerde argumenten?
ik ben duidelijk genoeg geweest maar als jij , of anderen het niet zien en/of begrijpen dan kan ik dat begrijpen.
ik probeerde iets duidelijk te maken maar blijkbaar zie je dat niet. geeft niet...

als je in Amsterdam woont, of in de buurt, wil ik graag in een ontmoeting aan de piano laten zien wat ik bedoel. in de vorm van een gratis korte les zeg maar........maar ik kan hier op het forum niet al mijn tijd en energie steken hierin.........
het is uiteindelijk ook geen forum voor componisten.

Let me hear ! Ik heb de vocals ook wel door Melodyne moeten halen. Zijn hier en daar lichtjes out of tune. Ook wat gestretched links en rechts...
ja ik hoorde het, in de vocal zitten behoorlijk wat valse stukken, is allemaal wel te herstellen in een uurtje, maar goed, dat is wel weer wat werk. :D

Als ik er ooit de tijd voor vindt zal ik het wel inspelen zoals ik nu meespeel. Even een ruwe opname maken en die posten heeft geen zin op dit forum, dat levert alleen maar discussie op dus zou ik er wel echt even wat tijd in moeten steken om het te kunnen laten horen. Dat lukt op dit moment niet door de drukte.

Wat ik wel kan doen is even een ruwe opzet opnemen en die naar jou alleen sturen. Dan hoor je de progressies zoals ik ze speel en dat kost me dan niet zoveel tijd. Dan laat ik de vocal ook gewoon vals maar dan hoor je in ieder geval de akkoord progressies zoals ik die zou gebruiken. Laat me maar even weten of je dit wilt dan zal ik die binnenkort wel even voor je opnemen.

Ik heb de vocals ook wel door Melodyne moeten halen. Zijn hier en daar lichtjes out of tune. Ook wat gestretched links en rechts...

lichtjes met melodyne aangepast?

ik heb net de losse vocal-track gedownloaded en die is totaal anders als jouw versie.
totaal andere toonaard en noten....of heb ik de verkeerde gedownloaded?

trouwens...eh..forumlid Quifster heeft dezelfde als ik.
hij zegt :
Mijn basis schema was Gm7 : BbMaj7-9 : Dm9

en dat klopt met mijn file. staat in Dm

jouw versie is keihard in G-groot

dat zijn twee werelden ver van elkaar verwijderd
hahaha!! :halleluja

ja ik hoorde het, in de vocal zitten behoorlijk wat valse stukken,Dan laat ik de vocal ook gewoon vals maar dan hoor je in ieder geval de akkoord progressies zoals ik die zou gebruiken. Laat me maar even weten of je dit wilt dan zal ik die binnenkort wel even voor je opnemen.

Yes ! Erg benieuwd naar jouw versie.

Mooi in elkaar gezet Skeletor :) ik blief dit wel

Fijn bedankt. Maar laat ons eerlijk wezen. Is toch redelijk mainstream, toch ?
(Zou liever iets in elkaar kunnen zetten als London Grammar)

lichtjes met melodyne aangepast?

dat zijn twee werelden ver van elkaar verwijderd
hahaha!! :halleluja

Melodyne is een tovertool. Is net fantastisch om die zang helemaal te hertunen. (voor zover het dan niet smurf gaat klinken - LOL)

Back