Mooie Poly Korg Clone

JohnnyBusca

rocket scientist
http://www.oldcrows.net/~jhaible/polykorg/jh_polykorg_clone.html

Hier heeft iemand een hele mooi stukje werk afgeleverd.

3200_finished_medium.jpg

cool!
sommige van die schema's lijken van "synths are us" te komen.
(zoals die wasp filter, tenzij ze da samen van nog ergens anders haalden)

anyway, interresant!
misschien komt er wel nog een schema van pas...

-cloudy

Re: Mooie Poly Korg Clone

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
http://www.oldcrows.net/~jhaible/polykorg/jh_polykorg_clone.html

Hier heeft iemand een hele mooi stukje werk afgeleverd.

Zo is het maar net. Ik volg de ontwikkeling van zijn Polykorg al een jaar of anderhalf en ben al vlijtig onderdelen aan 't inslaan zodat ik er ook een kan bouwen. Lijkt me een heerlijk project voor de wintermaanden :)

He Marcel
Wil je er gelijk ook een voor mij bouwen ?
(mag ook de volgende winter)8o)

serieus; hoeveel uur kost zoiets nou ?

Origineel geplaatst door levka

serieus; hoeveel uur kost zoiets nou ?

Geen idee. Jürgen Haible heeft natuurlijk ontzettend veel uren moeten steken in het reverse engineeren van de onderdelen die niet meer te krijgen zijn. Ik hoef eigenlijk 'alleen maar' zijn schema's over te nemen die op zijn site staan.

Ik ben in ieder geval wel van plan om de gewerkte uren bij te houden, waarna ik waarschijnlijk steil acherover val als de uren op het einde bij elkaar worden geteld :)

wij (een paar vrienden en ik dus) willen ook dingen gaan bouwen, maar dan gaan we ons niet bezig houden
met zeldzame onderdelen die niet meer te vinden zijn. het wordt rap genoeg complex,
dus gaan we voor schakelingen met eenvoudige componenten: schakelaars allerhande (of regelbare componenten)
weerstanden, condensatoren, transistoren, versterkingscomponent... en dat is het bijna zowat.
(op paar andere courante dingen na)

anyway
als je ondertussen zeldzame geworden chips moet reverse-engeneeren, dan wordt dat wel eens heel
omslachtig en moeilijk... (in mijn ogen)

greetz

cloudy

Origineel geplaatst door cloudman
als je ondertussen zeldzame geworden chips moet reverse-engeneeren, dan wordt dat wel eens heel
omslachtig en moeilijk... (in mijn ogen)

Gelukkig is al dat werk al gedaan met deze Korg Clone door Jürgen Haible :)

Zouden we aan deze of gene analoge synthbouwer niet een verzoek kunnen doen om van een soortgelijke machine een serie van 100 stuks of zo te bouwen ?.

als dat voor rond de 2500 E kan, wil ik er graag een

Andere liefhebbers hier ?

groet
Joost

Origineel geplaatst door levka
Zouden we aan deze of gene analoge synthbouwer niet een verzoek kunnen doen om van een soortgelijke machine een serie van 100 stuks of zo te bouwen ?.

als dat voor rond de 2500 E kan, wil ik er graag een

Andere liefhebbers hier ?

groet
Joost

Uit de FAQ van Jürgen Haible:

May I build some of the circuits you've published on your homepage?

Yes. That's why I have put them there. It's part of a worldwide "synth-diy" community which has shared ideas for music electronics circuits over many years. However, this information is given for strictly personal, non-commercial use. If you like some of the circuits and build them for yourself, I am happy that you share my enthusiasm. However, if you take them, make some minor changes, and sell them without my permission, I am offended and I consider it a very bad style.

Zelf voel ik me niet geroepen om een aantal PS3200 Clones te bouwen om de volgende redenen:

1) Het kost onnoemelijk veel tijd. Ik schat ongeveer 1 jaar voordat ik er een af heb.

2) Als gevolg van 1) zijn ze eigenlijk niet te betalen. Alleen het materiaal kost al ergens tussen de €1000 - €1400. Tel daar nog eens de gewerkt uren bij op en je zou met gemak aan een prijs komen waarvoor je heel veel ander leuk spul zou kunnen aanschaffen. Het moet ook hobby blijven :)

Ik kan jullie natuurlijk een keertje uitnodigen om de Korg PS 3200 te bespelen in het Gemeentemuseum Den Haag. Daar staat een nog werkend exemplaar. Kan je zelf eens kijken en luisteren of het nabouwen de moeite waard is. Niet meer dan drie bezoekers tegelijk.

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Ik kan jullie natuurlijk een keertje uitnodigen om de Korg PS 3200 te bespelen in het Gemeentemuseum Den Haag. Daar staat een nog werkend exemplaar. Kan je zelf eens kijken en luisteren of het nabouwen de moeite waard is. Niet meer dan drie bezoekers tegelijk.

Wout

Dank je wel voor dit fantastische aanbod :D

Als je het niet erg vindt dan neem ik tegen het eind van september even contact met je op :halleluja

Bezoek Museum

De week van 13 tot 17 oktober komt perfect uit.
Alleen door de weeks, want in de weekenden is het depot per definitie gesloten.
Toegang, ehhh... gratis, want je bent dan gast :-)

Wout

Hallo Wout
Mits ik dan niet op vakantie ben (laat ik bijtijds weten) maak ik dan ook graag gebruik van je mooie aanbod

mvgr
Joost

Ik wil ook wel luisteren/kijken naar een ps 3100 in het Gemeentemuseum Den Haag. :mexico:

Hallo Wout
Zijn er al meer details bekend over een mogelijk bezoek ?
Ik kan definitief in die week

groet
Joost

Back