ACME gehoorbeschermers - zelf op maat te maken oordoppen

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Ahead Custom Molded Earplugs
Iemand al ervaring met deze oordoppen ? Kosten slechts 30 euro.

ACME.jpg%3D450

Ik heb ze net gemaakt, koele geluiden als ze in je oor aan het uitharden zijn. Soort van bruistablet met darmproblemen :D
Over een paar uur doe ik ze weer in, als ze uitgehard zijn.

attachment.php

Attachments

• Afb0056.jpg
    Afb0056.jpg
    59,5 KB · Bekeken: 197
Laatst gewijzigd:
Spannend. Je zal wel geen ene drol meer horen dan..

Heheh :D

Niet dat je doof wordt van de harde muziek... eerder van die zatte lui die in je oren staat te spugen :)

Er zijn trouwens nieuwe afspraken onderweg over de geluidslimieten in zalen, kroegen, festivals, alles.

Dat idee had ik ook al :D
Vraag mij ook af in hoeverre dit materiaal verschilt van dat van de dure op maat gemaakte oordoppen met filters.

Ze zijn inmiddels een paar uur oud dus heb ze nu even in. Stevig materiaal. De uiteindes heb ik een halve cm korter gemaakt want ze drukten tegen m'n trommelvlies aan bij het indoen. Er werd al gewaarschuwd dat je het niet te diep in je oor moet doen bij het inproppen, doet ook pijn als je ze er dan eruit wilt halen door het vacuum wat ontstaat.

Maar goed, ze zitten perfect! En zijn nog comfortabel warm ook na een paar minuten. Dempen goed, met relatief weinig verlies van mid en hoog in vergelijking met andere goedkopere standaard doppen. Ben heel benieuwd hoe dit in de zaal klinkt. Ze vallen ook echt niet zomaar uit, mede doordat het nogal goed aansluit.

Nice ;).
Ik heb ook op maat gemaakt oordoppen. Als je niet goed oplet zitten ze er een beetje uit (moet echt niet veel zijn hoor) misschien een millimeter. Dan gaat de bass er loeihard door als zonder die oordoppen.

Wij volgen je ervaring op de voet. Ziet er veelbelovend uit.

Ik ben er erg tevreden mee tot nu toe.

Heb ze mee naar het zwembad genomen, want zat VOL met blerende kinderen in die galmbak :D
Ik deed er eentje uit, die zonk gelijk naar de bodem maar het chloorwater deed niks af aan het materiaal, nog steeds prima.

Ik heb wel die twee uiteindes eraf gehaald en het geheel met de dremel wat gladder gemaakt, nu zijn ze perfect.
Als ik een nieuw setje maak gebruik ik wel iets minder materiaal want ze worden nogal dik als je alles gebruikt wat erin zit.
Ik zou een kwart niet gebruiken, dan heb je ze gelijk op makkelijkere dikte, persoonlijk.
Slapen met deze doppen gaat nu niet namelijk door de dikte, drukt mijn oor plat wat pijnlijk wordt na een paar uur liggen.
Ze zijn nu wel prima voor uitgaan, zwembad etc.

meegenomen naar een trance classics feestje waar ze alles behalve trance classics draaide, maar goed, in tegnstelling tot zachte doppen laten deze wel meer hoog door, dus inderdaad meer een evenwichtig geluidsbeeld dan de goedkope doppen en tegelijkertijd veel minder laag, want zachte doppen willen nog wel eens doordreunen. Dit alles op acceptabel luisterniveau, missie geslaagd.

Na die avond nog even nabewerkt met de dremel, 1 dop drukte te hard tegen bovenkant oor aan.
Nu zijn ze echt perfect ! Ik raad ze zeker aan en ik haal nieuwe als deze stuk gaan of kwijt raken.

Back