[ensoniq] VFX Error

Slipperman

Rooibosje iemand?
heb de vraag hier gepost aangezien ik em zelf onder zowel midi als hardware vind passen...

Ok heb nu een week me ensoniq VFX. En waar het beestje berucht om is is de calibaratie error. Dat houd in dat je toetsen niet meer werken. En ja hoor die message vliegt me om de oren helaas. De verkoper kan er overigens niets aan doen zijn schuld is het niet. Tis de schuld van ensoniq. die zijn zo dom om het probleem te herkennen en in de latere versies en modellen tot 2X toe het probleem vergeten optelossen... maar goed...
Nu zat ik te denken. ik zit het een en ander met sysex te klooien en ik geloof dat er iets niet helemaal lekker ging. zou je met sysex dus het ding kapot kunnen maken?

ik weet wat ik aan de calibratie problemen kan doen. ding openschroeven en de verbinding tusen bord 2 en 3 verbeteren. heb em al vaak gerest nu maar werkte alleen gisternaaf even. daarna kwam hij vanmorgen weer vrolijk met de error.

Dus me vraag is eigenlijk kan ik met sysex me vfx naar de filistijnen helpen?
dan nog vraag, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder openen. heb het daar niet zo op bij deze bak.

Met sysx kan je een synt niet mollen. Ik denk eerder dat de boel vastloppt en dat je de synt weer effe uit/aan moet doen. Mocht het zo zijn dat er een firmware inzit die je via sysx kan upgraden, dan zou je de boel misschien kunnen verzieken, maar dan kan je natuurlijk gewoon weer een nieuwe firmware erheen sturen.

Of lul ik nu uit m'n nek?

Origineel geplaatst door Digimod
Probeer deze link eens....

http://www.cs.colorado.edu/~mccreary/vfx/

Reset je VFX Preset+Soft Button 1....

heb em opengeschroefd en de kabels ff eruit gehaald en opnieuw erin. naja hij werkt nu. graag zo houden... heb alle documenten al gelezen over dat probleem. erg stom van ensoniq eigenlijk maar goed.

hopelijk blijft hij zo lopen. ach ben vrijdag 2 weken weg dus verw8 niet dat er nog wat gebeurt op korte termijn. we zien wel weer verder.

reset

reset

Het is ook een enkele keer met mijn TS 10 gebeurd maar naar een harde reset deed hij het elke keer zonder problemen
in de handleing van de TSjes staat hoe je hem kan resetten.. weet niet of dat het geval is van die VFX

off topic ...

Hallo Achelousje

Zoek nog wat geluiden voor de TS-10 ( patches ) heb jij deze.

Alvast bedankt....

Back