Eat Sleep Rave Repeat

Gunny

Ingeburgerd
Hoi allemaal,

het volgende. Ik ben a-technisch met DAW's en dergelijke dus mijn vraagstelling is wat simpel.

Met mijn band gaan we eat sleep rave repeat spelen (calvin harris remix). Nu heb ik de acid bass in het begin van het nummer al behoorlijk na kunnen maken, maar het nummer valt of staat met de drum/bass track.

Nu hebben we een live drummer die doormiddel van een SPDS samples kan afspelen, waaronder ook een goeie house kick.

Mijn vraag aan jullie, weten jullie welke house kick ik moet gebruiken en hoe ik die onwijs dikke bass eronder krijg? Onze bassist kan wel mee bassen, maar dat klinkt niet zo dik. Mochten jullie zonder al te veel moeite zo'n kick binnen 5 minuten in elkaar kunnen draaien, dan zou dat helemaal te gek zijn :okdan:

Bedankt voor jullie tips alvast!

Je kunt toch gewoon van het nummer samplen dan? Ik bedoel, als het alleen maar om de kick gaat.

Je kunt toch gewoon van het nummer samplen dan? Ik bedoel, als het alleen maar om de kick gaat.

Zeg maar hoe ik dat moet doen ;)

Het gaat alleen om de kick, en die is in het gehele nummer niet 'los' te horen. Overal zit er wel een synth overheen.

Als je even op Beatport zoekt vind je vast een langere remix dan de radio edit; kans zit er dik in dat er daar wel een losse kick te horen is.

Vervolgens http://audacity.sourceforge.net/ gebruiken om 't uit te knippen en klaar.

ja of zoek even naar een sample pack online, duizenden gratis kicks te vinden.

edit: laat ik maar eens beginnen met 500 :D

http://howtomakeelectronicmusic.com/downloads/Markus_Hakala_500_Kicks.rar

Thanks! Ik zal eens kijken. Hetzelfde heb ik met de kicks van Year of Summer. Ik had er 1 gevonden maar als je die gaat pitchen klinkt het nergens naar. Heb je daar misschien een tip voor hoe ik dat kan doen?

Ik werk met FL Studio. Kan ik dan een 909 kick pakken? Heb je een tip? Of heb je ze misschien wel op de plank liggen ;)

Met de Kick (Nicky Romero editie) kan je hele dikke kicks met een lange bass sustain maken. Perfecte kick plugin!

Back