Midi aansluiting MRT and Fantom

Hansie

Ingeburgerd
Beste allemaal,
Misschien een simpele vraag, maar ik ben niet zo'n expert op dit gebied....
Ik heb een harddisk multitrackrecorder waarmee ik een Roland Fantom G7 wil aansturen. Aan deze G7 zit weer een Soundmodule die ik ook mee wil laten lopen. Hoe koppel ik alles qua midi aanslutingen aan elkaar vast?
Alvast bedankt,
Hans

Midi out naar midi in..
Mag je wel eerst verzinnen wie de "masterclock" en "transport" mag doen.
- masterclock voor tempo
- transport voor "waar in het liedje zit je"

Als je heb verzonnen wie dat mag doen.. doe je een kabeltje van midi_out van dat apparaat.
naar de midi_in van het andere apparaat. welke je dan instelt als SLAVE en mischien mag je dan ergens nog instellen
of ie dan alleen naar clock of naar transport of beide luistert

het kan leuker zijn om je fantom masterclock te laten spelen, ivm de sequencer.
het kan soms leuker zijn om je harrdisk recorder clock te laten zijn ivm strakheid clock van opnames.
dat mag je dus zelf uittesten wat het beste voor je werkt.

Dreammer,
Bedankt voor je reactie!
Ik wil mijn harddisk recorder de master laten zijn en na het een en ander geprobeerd te hebben lijkt het erop dat alles gelukt is!
Gr,
Hans

Toch nog een vraag...
Mijn multitrack recorder stuurt momenteel de Roland G7 sequencer aan en ik kan met de faders van de recorder de sequencer tracks bedienen. Echter, ik kan dit maar voor 8 midi kanalen doen terwijl ik veel midi tracks op de sequencer heb. Hoe kan ik bv midi track 16 laten aansturen door de multitrack recorder?
Gr,
Hans

Dat word moeilijk:

de g7 heeft meer midisequencer-tracks die midikanalen delen (als het een beetje lijkt op mijn mv8800)
je kan hoogstwaarschijnlijk de 16 midi-kanalen van de engine aansturen. . maar niet alle midisequencer-tracks (welke een midi-kanaal delen). ik geloof dat je een soort mixer-pagina heb op je g7, deze mixer pagina heeft 16kanalen.
elk kanaal van die mixer zou je met midi-CC#7 kunnen aansturen (das volume). en daar houd het wel een beetje mee op.

Als ik het mis heb, dan zou je dat moeten terugkunnen vinden in de midi-inplementation-(zoek de typfout)-sheet.
welke meestal aan het einde van je manual te vinden is.. (of een appendix)

Als je maar 8 faders heb op je recorder, kan het best eens zijn dat je een shift-knop heb om de andere 8 aan te sturen (mijn vs2400 doet dat, en zo gebruik ik me harddisk recorder ook als midi-controller voor me octatrack)
ik moest daarvoor wel even de setup van me recorder induiken om alle midi-kanalen goed te zetten.. en de faders te mappen aan goede CC.. was even pielen.. gelukkig heb ik dit soort gein vaker gedaan..

ohja mocht je het niet weten.. een mv8800 is een hardware desktop sampler met de audiotracks van een fantom X en 1 of andere sample-engine die ik niet herken van andere apparaten.. mijn mc909 heb dezelfde sampler-engine als fantom-X maar weer geen audiotracks.. (fantom X was voorganger van fantom-G)

Back