800 MB aan Novation samples voor nop

Het is i.d.d. een mooie manier om de Novations zo te horen. Ik blijf de SNII toch wel een erg lekker synth vinden.

Heb íets in elkaar geflanst.... https://soundcloud.com/scepticist/track-solely-with-use-of-the-novation-sample-pack

Leuke promotieactie hoor van Novation, kudos ook voor de samples. Maar ik vond wel, in dat filmpje, wordt Novation wel heel erg als innovator neergezet zonder wie de loop van de synthgeschiedenis er heel anders had uitgezien, terwijl ze ALTIJD achter de cutting edge aanlopen met een of ander "me-too" product.

Zo gaat dat toch altijd.

Roland loopt nu te hypen met hun airaiaiaaai serie, terwijl ze daar midden jaren 80 wel anders over dachten ("wat een flop die 303 606 909").

En ik ben van plan om mijn carriere een boost te geven door mijzelf te promoten als zijnde "the godfather of the millenium hardcore music" :D hahaha, dat zou wat zijn zeg.

De filmpjes zijn ook leuk. Mooi om te zien hoe ze aan de Bass Station gewerkt hebben op een zolderkamer.
Hmm, dat ziet er wel echt een engineer uit die synths maakt, :halleluja:halleluja ipv in dat roland aira filmpje,, :dubbel::dubbel::dubbel:

Leuke promotieactie hoor van Novation, kudos ook voor de samples. Maar ik vond wel, in dat filmpje, wordt Novation wel heel erg als innovator neergezet zonder wie de loop van de synthgeschiedenis er heel anders had uitgezien, terwijl ze ALTIJD achter de cutting edge aanlopen met een of ander "me-too" product.

Onzin, de Bass Station was innovatief, al was het maar kwa marketing (als TB-303 kloon - de eerste keer dat iemand een product zo in de markt zette) maar ook vanwege het idee van veel voor weinig in een compacte behuizing: een monosynth, poly controller en sequencer, zo nodig op batterijen (bijna zo uniek toen als nu), de Drum Station - een virtuele 808/909 ruim voordat virtuele synthese algemeen bekend was, de 56 simultane effecten van de Supernova waren ongekend. En natuurlijk de Launchpad.

Ik reken de (toen cutting-edge) OSCar maar even niet mee, daar er nog geen "Novation" op stond.

Er zitten best een aantal goede loops en geluiden bij. Misschien dat ik ook nog een track in elkaar ga knutselen.

Leuk initiatief van Novation. Ik heb midden jaren '90 hun Novation BassStation gehad. Leuke beginners synth, maar de 303 emulatie was prut eerlijk gezegd.

Niemand weet meer, ze zijn wat uitgelopen met de beoordeling maar wanneer dan precies de winnaars bekend worden gemaakt is nog niet bekend. De deadline om de song in te sturen was eerder al een week verzet. Ik heb de klantenservice nog gemaild en meer dan dit konden ze mij niet vertellen:
Hi Misha,

Thank you for your email.

I've spoken with the competition team about this. Apparently there was a delay in some of the judging so it's taken a little longer than anticipated but a winner will be announced and our social team will keep everyone updated!

Kind regards,

Geduld is een schone zaak! ;)

En zojuist is er een mail uitgegaan naar alle deelnemers, helaas ben ik dit keer geen winnaar maar gelukkig heb ik er wel plezier mee gehad. :)

Back