(soft) rock track volledig met Midi-controller

tyberium

Ingeburgerd
Hierbij een voorbeeldje van wat er mogelijk is met Propellerhead Reason 7 en een midi keyboard.

Track volledig gemaakt met deze software door mij; een persoon die geen noot échte gitaar kan spelen 8):

Alle 'gitaren' zijn door mij zelf ontworpen in het software pakket en gratis te downloaden van mijn website, als je het programma ook hebt.

Tja, hoewel ikzelf ook wel enigzins digitaal ben aangelegd....
Hoe moet zoiets er dan live uitzien? :-S

Dat vraag ik me weleens af.....

Bewijst maar weer dat met vst's/reason racks muziek gemaakt kan worden die niet van echte instrumenten te onderscheiden is, vooral niet in de mix.

Weet zeker dat wanneer je dit aan "echte" gitaristen laat horen ze niet horen dat het allemaal digitaal is. Maar zodra je het zegt dat het digitaal is horen ze het opeens wel! Hetzelfde als de eeuwige analoog is beter dan digitaal discussie.

Erg goede, rustige track!

Het klinkt zeker niet slecht maar aan de manier waarop snelle stukjes gespeeld worden kan je toch echt horen dat het op een keyboard gespeeld is en niet op een echte gitaar.
Ik doe het je overigens niet na

met zo'n bak effecten is t ook makkelijker natuurlijk
het is goed gedaan hoor, maar het is een erg kille gitaar. Ik mis de vingers op de snaren en hoor dus niemand spelen.

Weet zeker dat wanneer je dit aan "echte" gitaristen laat horen ze niet horen dat het allemaal digitaal is. Maar zodra je het zegt dat het digitaal is horen ze het opeens wel! Hetzelfde als de eeuwige analoog is beter dan digitaal discussie.

Grappig dat je dit zegt. Ik heb mijn eerste cd laten reviewen door een leraar (docter titel) in de rock/jazz muziek (en mijn idolen Steve Vai en Paul Gilbert heeft mogen interviewen) en die hoorde het verschil ook niet. Hij geloofde niet dat ik niet eens echt gitaar kón spelen. Pas toen ik het uit legde snapte hij het een beetje. Mocht ik meteen een stukkie schrijven voor 'een klein online magazine' (zijn woorden) waar hij 'editor in chief' voor is, omdat hij zeker wist dat niemand dit ging geloven. Pas toen ik zag wélk blad, ging ik uit m'n plaat!

http://guitarinternational.com/2011/08/21/it’s-a-new-dawn-digital-audio-workstations-for-guitarists/

Zijn review: http://tyberium.com/reviews/index.html

Laatst gewijzigd:
Back