Mini keyboard voor ipad/macbook

dextah

Ouwe rot
Ik heb mijn studio buitenshuis en ben in het weekend vaak op pad.
Nu zoek ik een keyboardje voor thuis en als ik op pad ben.

Nu zat ik te denken aan een korg nano keys of dat miniding van akai.

Mijn vraag is hoe voelen die gekke toetsen van de korg aan?
Is het bv wel mogelijk om een basslijntje daarmee in te spelen. Ziet er zo gek uit maar hij is wel lekker compact zo te zien.

En welke zou ik nog meer naar moeten kijken?
Het moet wel in een tas passen en eventueel op het tafeltje in het vliegtuig.

Ik denk dat je dat zelf moet proberen allebei hebben ze hetzelfde formaat ongeveer , maar ik denk dat je het zelf moet voelen of het wat voor je is . Ik multimedia heeft deze nog http://www.ikmultimedia.com/products/irigkeys/ maar dan kom je in een andere prijsklasse . Google is je vriend zou ik zeggen en dan gewoon uitproberen wat het beste aanvoelt .

Ik bedoelde eigenlijk meer wie heeft er bv een nanokeys en zegt doe het niet want.. of deze gebruik ik en die is super daarvoor.
Hoeft niet teveel poeha te hebben. Als het maar IOS compatible is.

Die CME ziet er goed uit idd.

Ik denk dat je dat zelf moet proberen allebei hebben ze hetzelfde formaat ongeveer , maar ik denk dat je het zelf moet voelen of het wat voor je is . Ik multimedia heeft deze nog http://www.ikmultimedia.com/products/irigkeys/ maar dan kom je in een andere prijsklasse . Google is je vriend zou ik zeggen en dan gewoon uitproberen wat het beste aanvoelt .

Ik bedacht me opeens ik heb toch een Akai MPK Mini??
Verkocht twee jaar geleden :)

Nu ik zo een beetje zit te googelen denk ik dat het Korg NanoKeyes en Nanodrumding wordt.
Licht klein en goedkoop..

Ik vind de nano keys verbazingwekkend meevallen om snel op te spelen gelet op het formaat. De minilab van arturia is ook een mooie oplossing (toetsen, pads en controllers), maar die toetsen zijn dan weer wat stroever om op te spelen, en in combinatie met het kleine formaat is dat dan soms wat lastiger vind ik persoonlijk. Maar probeer het zelf eens uit in een winkel zou ik zeggen.

Ik vind de nano keys verbazingwekkend meevallen om snel op te spelen gelet op het formaat. De minilab van arturia is ook een mooie oplossing (toetsen, pads en controllers), maar die toetsen zijn dan weer wat stroever om op te spelen, en in combinatie met het kleine formaat is dat dan soms wat lastiger vind ik persoonlijk. Maar probeer het zelf eens uit in een winkel zou ik zeggen.

Idd die MiniLab.. krijg je ook die alles in 1 synth bij zeker..
Jeetje.. er is toch meer om over na te denken.

Probleem is dat ik niet echt een knappe shop in de buurt heb en voorlopig ook niet veel tijd.

Denk dat een hub niet eens werkt op een ipad?

Een hub is geen enkel probleem. Veel keyboards hebben juist een (powered) hub nodig omdat de iPad niet heel veel stroom levert aan de USB. De MS20 usb controller bijvoorbeeld doet het niet zonder, maar prima met.

Back