Alesis ION Review

Ok, ok,

Ik kan ze via een kennis in de states leveren voor 885 euro...geen extra kosten voor de koper, 2 weken thuisgestuurd...

Arie

is het een bedrijf? hoe zit het met garantie?

Olaf

Ok even een toelichting :)

Het is inderdaad een bedrijf waar deze jongen werkt die mij de spullen goedkoper kan leveren.
Ik en mijn partner zijn in het bezit van kvk nummers en binnenkort proberen wij ook een dealerschap te verwerven voor o.a. alesis.

Op het moment dat het niet rechtstreeks via de importeur in nederland binnenkomt is het 'zeg maar 2ehands' maar nooit gebruikt.

Je zult dus voor mijn weten garantie hebben op het moment dat je een nederlandse nota kan presenteren.

We zijn nog bezig alle tips en truuks boven water te halen wat betreft import en doorverkoop.
Vogende week ga ik beginnen aan onze website waarop vele producten getoond zullen worden.

Om het rendabel te maken is het kunnenwe alleen de ietwate duurdere producten, zo rond de 800 dollar en daarboven, aanbieden.

Arie

Succes, maar reken jezelf aub nog niet rijk...

En nu weer over de ION review.

Origineel geplaatst door avs
Ok even een toelichting :)

Het is inderdaad een bedrijf waar deze jongen werkt die mij de spullen goedkoper kan leveren.
Ik en mijn partner zijn in het bezit van kvk nummers en binnenkort proberen wij ook een dealerschap te verwerven voor o.a. alesis.

Op het moment dat het niet rechtstreeks via de importeur in nederland binnenkomt is het 'zeg maar 2ehands' maar nooit gebruikt.

Je zult dus voor mijn weten garantie hebben op het moment dat je een nederlandse nota kan presenteren.

We zijn nog bezig alle tips en truuks boven water te halen wat betreft import en doorverkoop.
Vogende week ga ik beginnen aan onze website waarop vele producten getoond zullen worden.

Om het rendabel te maken is het kunnenwe alleen de ietwate duurdere producten, zo rond de 800 dollar en daarboven, aanbieden.

Arie

ehmm..ik heb ook een KvK nummer ;)

maar het hele verhaal komt dus neer op grijze/parellele import ofnie?

Olaf

JA prijs is inclusief BTW!

En nu weer terug naar de reviews, PB me maar voor meer info!

Arie

ik heb er mee gespeeld, en ik zeg dit: HEEL ERG VET! erg goede sound, de verschillende filtertypes zijn heel mooi en goed, de drive section is heel bruikbaar...FM en sync enzo ook erg prettig...... interface is erg goed en duidelijk..kortom: een hele mooie synth!

wat me vooral opviel: "levende" klank.... maw je kan hele rare dingen doen, de synth gaat geen gekke "digitalige" dingen doen, maar reageert echt als een analoge bak .... verder dat ook met resonantie op max de filters nog steeds meer dan genoeg laag/diep weergeven, supersnelle envelopes........ en helaasch geen delay, dat mis ik wel....

Olaf

Laatst gewijzigd:
Vandaag ook wezen luisteren.

En om nou te zeggen dat ik wild was van de presets, niet echt. Er zitten wel wat mooie dingen tussen maar wat hij kan haal je daar niet mee uit. Je zult zelf wel even de mouwen uit de handen moeten halen om hier wat mee te kunnen.
Voor een VA klinkt hij wel heel vintage als het moet, gelukkig ook lekker digitaal.

Qua mogelijkheden is het niet mijn ding maar zal een meningeen goed mee uit de voeten mee kunnen.

Origineel geplaatst door Jeroen
Ik ben ook afgelopen zaterdag voor de bijl gegaan, ik heb er mijn Nord Lead 2 voor ingeruild en ben helemaal naar Duitsland gereden. Supercool ding!

Grtz,
Jeroen
had de ion al op je site zien staan had ook het verhaal erby gelezen was ook al het eeen en ander aan het uitvissen toen ik deze post zag
zou heel graag wat mp3 tjes willen horen past eingelyk ook wel by een review :engel:

Origineel geplaatst door fuse
Vandaag ook wezen luisteren.

En om nou te zeggen dat ik wild was van de presets, niet echt. Er zitten wel wat mooie dingen tussen maar wat hij kan haal je daar niet mee uit. Je zult zelf wel even de mouwen uit de handen moeten halen om hier wat mee te kunnen.
Voor een VA klinkt hij wel heel vintage als het moet, gelukkig ook lekker digitaal.

Qua mogelijkheden is het niet mijn ding maar zal een meningeen goed mee uit de voeten mee kunnen.

klopt dat je em idd wel moet programmeren, presets zijn veelal wat "tam", gelukkig is ie erg goed te bedienen...we hebben em naast een Korg MS10 en een macbeth M3X geluisterd, alle 3 natuurlijk hun eigen typische klank, maar de Ion kan gewoon mee, erg goed..

heb m zaterdag bij feedback rotterdam ook even geprobeert. Moet zeggen dat k m erg fijn vind.
Vooral de bediening vindt ik geweldig. Mooi groot display, overzichtelijke layout, fijne knoppen. De sound vindt ik (zoals ondertussen al meer gezegd) erg goed. Als ik zou moeten kiezen tussen een Virus en de Ion zou ik stiekum toch voor de ion gaan denk ik. En hij 's nog goedkoper ook!

heb er vrijdag ff mee staan spelen en hij klonk idd best goed.

maar hij zat in één of andere multilayer mode ofzo, want welke patch ik ook aanzette der bleef een heel
irritant lfo gepriemel geluid ondersteken ..... dus was niet fijn testen

maar mijn gevoel op dit moment zegt dat dit wel een leuk synthje word als je echt van programeren houd
doe je dat niet ga dan voor een virus ofzo 8o) :D

Ik en een vriend hebben er beiden een gekocht hier in de States voor de spotprijs van 630 dollar, en de Ion ROCKT! :)

Leuk souveniertje :)

reisje Amerika

reisje Amerika

Leuk hoor alstie toevallig stuk gaat.
Kan je weer naar amerika-hahaha

als je van reizen houdt is het natuurlijk leuk...vooral als je 3 maanden moet blijven voor die weer klaar is

HastalaVista
:mexico:

Ik heb hem in duitsland gekocht voor 999 maar helaas constateerde ik thuis dat er een toets niet werkte. Ik heb hem teruggestuurd. Gelukkig dat Musik Produktiv alles betaalt. En ondertussen zit ik nu zonder...

Grtz,
Jeroen

hmmm das wel minder

Back