Origineel geplaatst door sinew1958
ion prachtige synth heb hem gehoord,maar een collega heeft een roland JD-990 met vintageboard en vondt de JD beter klinken,vooral de pads,strings,fx sectie,ja die oude bakken staan als een huis!
Als u dat maar weet ! Daarom heb ik er al 4. (zwijg nou over de vette klank van de JD990, want ik ben op zoek naar nummer 5, en ze zijn al zo zeldzaam)
Verkoopt er iemand zijn JD 990 ?
Origineel geplaatst door Nolet
Een JD990? Beter qua klank dan een ION? No way! Een JD990 is een Rompler wel te verstaan. Ik heb een JV1080 (broer van JD990) en dat komt niet in de buurt van een ION. Ik heb het dan wel over de Analoge synth recreaties die JV1080 probeert, niet over de piano's en strings enzo.
De ION doet echt 1000 x betere analoge-achtige klanken voortbrengen dan een JD990, JV1080 of welke rompler van Roland, Yamaha of Korg. En ik heb ze denk ik allemaal wel een keer gehoord....
Nolet, jongen toch. Een JV1080 vergelijken met een JD990. Ik ben beledigt ! Sorry maar de JV1080 is een platte pannekoek in vergelijking met de moddervette JD.
Als je niet bent overtuigd mag je altijd eens komen luisteren, dan wel naar mijn zelf gemaakte sounds.
Mensen moeten eens gaan beseffen dat er in elke digitale synthesizer DA convertors zitten. Of de klank nu wordt opgewekt door PCM golfvormen in een rom (4 oscillatoren (!) +/- 500 in een JD990 met expansion) of met een processortje dat een aantal zaagtandjes of sinusjes berekent (ION - 3 Oscillators per Voice, With Continuously Variable wave shapes, Sync and FM) , uiteindelijk bepalen de DA convertors de klankkwaliteit. De convertors van een "oude" (?) Roland JD990 zijn ontzettend goed waardoor deze machiene bijzonder aggressief, bijtend en scheurend uit de hoek kan komen. Ik garandeer je waanzin. Maar ook zeer zachte brede pads zijn superieur bij de 990 tav heel veel synths.
De JD 990 behoort samen met de analoge Jupiter 8 wellicht tot de beste synths ter wereld. En dat beweer ik niet alleen maar is algemeen geweten.
En dan nu de ION. Hoewel ik aanvankelijk erg sceptisch was ten aanzien van de zoveelste VA-synth, moet ik mijn mening over de ION herzien.
Na een korte test moet ik zeggen dat de ION samen met de Waldorf Q en de Supernova II intussen het beste is wat ik tot nog toe heb gehoord dat het meest de warmte van een echte analoog benadert. De envlopes lossen ook mijn verwachtingen in en niet te vergeten 3 oscillatoren.
Ik heb dan ook beslist een Q en ION te kopen. En wees maar gerust dat ik niets koop als ik twijfel aan levenslang gebruik. Maw, ik verkoop achteraf niets.
Het doet me ook deugd vast te stellen dat vele softsynths, zelfs met een goede audi-interface, aanzienlijk dunner en flauwer klinken dan de meeste hardware. En tot slot wil het oog ook wat; ik vind de ION erg cool uitzien.