Acer TravelMate 803LCib

jes303

DIY brain mods
Dag allen, ik sta op het punt een Acer TravelMate 803LCib aan te schaffen voor al m'n werkzaamheden (web, grafisch en afterFX werk, maar dat even terzijde) en ben benieuwd of deze notebook ook een goeie keus voor audioproductie is. De belangrijkste specs:

Pentium-Centrino 1.6GHz,
15TFT (1400 x 1050 @ 24 bit)
512MB DDR RAM (2x 256MB),
40GB HDD (volgens mij 4200 of 5400 RPM - nogal onduidelijkheid over)
DVD&CDRW
4x USB 2.0 - hier kan ik m'n externe MomoBay / Maxtor 60GB 7200 RPM drive aanhangen voor sample playback / recording
1x FireWire - kan evt. ook nog een HD of een camera op

Ik wil er voornamelijk CoolEdit en Nuendo mee gaan draaien, en tot een trackje of 10 realtime kunnen afspelen. Als geluids-in en -uitvoer denk ik dan aan een USB boxje, bijv. de MIDIMAN - USB AUDIOPHILE.

Tips / suggesties?
Bij voorbaat dank!

Re: Acer TravelMate 803LCib

Origineel geplaatst door jes303
Dag allen, ik sta op het punt een Acer TravelMate 803LCib aan te schaffen voor al m'n werkzaamheden (web, grafisch en afterFX werk, maar dat even terzijde) en ben benieuwd of deze notebook ook een goeie keus voor audioproductie is. De belangrijkste specs:

Pentium-Centrino 1.6GHz,
15TFT (1400 x 1050 @ 24 bit)
512MB DDR RAM (2x 256MB),
40GB HDD (volgens mij 4200 of 5400 RPM - nogal onduidelijkheid over)
DVD&CDRW
4x USB 2.0 - hier kan ik m'n externe MomoBay / Maxtor 60GB 7200 RPM drive aanhangen voor sample playback / recording
1x FireWire - kan evt. ook nog een HD of een camera op

Ik wil er voornamelijk CoolEdit en Nuendo mee gaan draaien, en tot een trackje of 10 realtime kunnen afspelen. Als geluids-in en -uitvoer denk ik dan aan een USB boxje, bijv. de MIDIMAN - USB AUDIOPHILE.

Tips / suggesties?
Bij voorbaat dank!

de specificaties van het systeem lijken me voldoende voor hetgeen wat je er mee wil gaan doen. de geluidskaart/usb-box zegt mij persoonlijk niets, daar kan ik dus geen uitspraak over doen

OK. De Midiman audiophile in het kort:

• Simple USB connectivity for audio and MIDI
• 2 pairs of analog line-level audio inputs (1/4" unbalanced or RCA)
• 2 analog line-level audio outputs (RCA) with level control knob
• S/PDIF in and out (coaxial)
• Support AC3 for surround sound setups
• MIDI in and out
• Headphone output (1/4") with level control knob
• High performance 24-bit/96k ADCs (109dB dynamic range)
• High performance 24-bit/96k DACs (107dB dynamic range)
• Low latency
• External power supply allows higher-fidelity AC-powered components
• includes software drivers for ASIO 2, MME, Sound Manager and Microsoft DX

http://www.m-audio.net/products/m-audio/audiophileusb.php

ik heb van een vriend van me een tijdje een 800LCi te leen gehad, hij was gloedje nieuw, ik zou em voor em configureren in z'n vakantie... erg mooi dingetje, reterap, ook perfect voor audio... het enige probleem: na een paar dagen werd de linker muis-button op de laptop rot...... dat hoort dus niet...hij zelf vind het niet zo erg, maar ik zou het niet accepteren, op GOT zijn al wel meer meldingen van mensen gekomen die hetzelfde rotte-muisknop probleem hebben.... acer repareert binnen 5 werkdagen de boel zonder verdere kosten, maar ik krijg er wel een beetje een slecht gevoel bij...... ik wilde eerst ook die acer kopen, maar ik begin nu weer erg te twijfelen, mede door dit akkefietje, misschien toch maar liever een Dell.... overigens zijn er ook genoeg acer 80xLCi gebruikers die nergens last van hebben

Origineel geplaatst door olafmol
ik heb van een vriend van me een tijdje een 800LCi te leen gehad, hij was gloedje nieuw, ik zou em voor em configureren in z'n vakantie... erg mooi dingetje, reterap, ook perfect voor audio... het enige probleem: na een paar dagen werd de linker muis-button op de laptop rot
Kijk dat is een goeie tip!

Voor een gelijkwaardig systeem maar dan van Dell ben je volgens mij wel stukken meer kwijt.
Hebben ze bijv. een 'aanbieding' met een 1.3 Centrino of een 30gb hd, ga je upgraden met Configure & Buy en zit je opeens over de 2000 euro. Echt misleidend. En echt makkelijk maken ze je het ook niet met hun Inspirons, Lattidudes en Precisions. Dus Dell: kwaliteit OK, maar voor mij te duur. Of heb ik het mis? Wat voor een Dell had jij op het oog als ik vragen mag? Een redelijke Lattidude 800 kwam bij mij al op de 2600 euro!

Oh ik zie nu idd de 80x topics op gathering.tweakers.net - had ik nog niet goed op gezocht. verhelderend!

Origineel geplaatst door Boost303
Dell inspiron 5100 is best ok, voor ongeveer 1400 euro, een 2.4G, 512 cache met 512 mb en 15 inch scherm en usb 2.0 poorten voor een ext harde schijf

Ik ga over een paar maandjes denk wel een 5100 kopen.

inspiron 5100 is qua specs niet te vergelijken met de acer..... idd wel qua prijs..ik zat meer aan de 8500 te denken..maar die is idd stuk duurder.....dus als budget een issue is zou ik zeker de acer proberen

Ben zojuist bij Computerland geweest en een Jewel Jade 8070 bekeken en gevoeld, wel aardig alternatief voor de Travelmate. Enige jammere is dat het zeer duur is van de 1.3 GHz naar 1.6 te upgraden. Een 1.3 GHz Jade met 512mb ram en 40gb 4200RPM hd kost bij Computerland 1699 euro. Wil je een 1.6 GHz dan wordt het rond de 2000 - 2100 euro.

Computerland zal niet de goedkoopste zijn maar het zit bij in de buurt in case of trouble...
Dus ik denk dat ik voor deze ga maar laat nog wel weten wat het wordt en of het idd een geschikte audio notebook is!

Ben zojuist bij Computerland geweest en een Jewel Jade 8070 bekeken en gevoeld, wel aardig alternatief voor de Travelmate. Enige jammere is dat het zeer duur is van de 1.3 GHz naar 1.6 te upgraden. Een 1.3 GHz Jade met 512mb ram en 40gb 4200RPM hd kost bij Computerland 1699 euro. Wil je een 1.6 GHz dan wordt het rond de 2000 - 2100 euro.

Computerland zal niet de goedkoopste zijn maar het zit bij in de buurt in case of trouble...
Dus ik denk dat ik voor deze ga maar laat nog wel weten wat het wordt en of het idd een geschikte audio notebook is!

ik zou voor de 1.3 gaan ipv 1.6 .. het performance verschil tov van het prijsverschil is het niet waard imho

Origineel geplaatst door olafmol
inspiron 5100 is qua specs niet te vergelijken met de acer..... idd wel qua prijs..ik zat meer aan de 8500 te denken..maar die is idd stuk duurder.....dus als budget een issue is zou ik zeker de acer proberen

Zijn er ook acers die betaalbaar zijn en een intelchipset hebben? Ik wil nl SIS en AMD vermijden

ja er zijn genoeg acers, hangt er vanaf wat je wil uitgeven... je kan best een snelle bak voor minder geld (richting 1250 euro) krijgen maar een centrino (wlan, pentium mobile, licht en klein, laag stroomverbruik) zal lastiger worden. of je grafische kaart is dan weer prut. ik wil toch wel een geforce 440 of een radion mobile 9000. en een 15" scherm met 1400 x 1050 zou ik ook wel aanraden als je apps met veel toeters en bellen (nuendo / reason) gaat draaien...

gewoon ff op hun site kijken zou ik zeggen.

vraagje: die Jewel laptops...kwalitatief?

Of is het sowiezo verstandiger om voor Acer dan te gaan.... og

Origineel geplaatst door Boost303
Zijn er ook acers die betaalbaar zijn en een intelchipset hebben? Ik wil nl SIS en AMD vermijden

die acer travelmate 80x series heeft gewoon intel chipsets....net zoals de Dell inspiron series...

ja er zijn genoeg acers, hangt er vanaf wat je wil uitgeven... je kan best een snelle bak voor minder geld (richting 1250 euro) krijgen maar een centrino (wlan, pentium mobile, licht en klein, laag stroomverbruik) zal lastiger worden. of je grafische kaart is dan weer prut. ik wil toch wel een geforce 440 of een radion mobile 9000. en een 15" scherm met 1400 x 1050 zou ik ook wel aanraden als je apps met veel toeters en bellen (nuendo / reason) gaat draaien...

gewoon ff op hun site kijken zou ik zeggen.

de beste grafische oplossing voor laptops die audio apps moeten gaan draaien is momenteel nog steed ATI radeon mobile

Back