A & H Zed 436 + external fx

bjonson

Ouwe rot
Ben al een tijdje opzoek naar informatie over het aansluiten van external effecten op een zed 436 maar kan der weinig over vinden, in de beschrijving staat alleen maar hoe je effecten via je daw over de usb naar de mixer stuurt.

normaal gesproken gebruik je:
aux send naar je inpute van je external effect en van je external effect naar je send return (als ik me goed in gelezen heb...)

aangezien ik nergens aux send & send return op de mixer terug vind vraag ik me af of dit wel kan op deze mixer, of beide worden anders genoemd om me mixer aangezien ik wel aux out zie...

Wie kan me helpen :D

send return ???? Gewoon een aux return dus. En is niets anders dan een stereo input op lijn niveau. Dus de returns op de mixer daarvoor gebruiken of gewoon op kanalen aansluiten.

Blijf het grappig vinden dat de DAW generatie niets begrijpt van gewone mengtafels.

Blijf het grappig vinden dat de DAW generatie niets begrijpt van gewone mengtafels.

Zo vreemd, of 'grappig' is dat niet. Zelf heb ik bijv. nog nooit met een DAW opzet gewerkt, maar wel meer dan 15 jaar met analoge Mackies, de Aux Sends en Aux Returns zitten daar op. En ook ik stond raar te kijken toen ik die SENDS en RETURNS niet terug zag op grotere A&H tafels.

Voor de topicstarter, ik heb dezelfde vraag, en zelfs over dezelfde serie A&H ZED's, hier gesteld , en verduidelijkende antwoorden gekregen: http://synthforum.nl/forums/showthread.php?t=155180&highlight=ZED

Het kort er kortom op neer dat je op deze mixers steeds kanalen (1 voor mono, 2 voor een stereo effect) 'opoffert' voor je effecten. Die je dan wel met EQ etc. kunt gebruiken. Succes ermee!

Thanks, ik had idd een mackie vandaar dat ik er niet helemaal uit kwam maar ga er nu wel uit komen ook, ik zal nog even in jou topic kijken!

Back