Probleem met aanpassen rotary speed nord electro 2

steff

Nieuwkomer
Dag iedereen,

Ik heb een probleem met het veranderen van de snelheid van de rotary speaker met een pedaal.
Ik gebruik hiervoor een roland pedaal en heb deze aangesloten op de 'rotor speed pedal' aansluiting van mijn nord electro 2 rack.
Soms moet ik het pedaal ingedrukt houden om te snelheid te veranderen van slow naar fast en als ik het pedaal dan weer loslaat gaat hij weer naar slow. Soms hoef ik het pedaal alleen maar een tikje te geven waarna de snelheid veranderd naar fast. Hij blijft dan op fast als ik het pedaal loslaat. Vervolgens moet ik weer een tikje geven om de rotary speaker weer op slow te zetten. Hier zit volgens mij totaal geen logica in.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Komt dit door het pedaal van roland of is het een fout in de nord electro?

Dank alvast voor de reacties:)

Lijkt op toggle vs. hold. Maar dat dat zomaar *wisselt* is wel vreemd. Is volgens mij een globale instelling (heb al een tijdje een NE3, dus kijk het even na in de manual, zou ik zeggen).

1) Ander pedaal hetzelfde probleem?

2) Niet toevallig een ogenschijnlijk on/off-pedaal, dat aan de zijkant een knopje heeft waarmee 'ie alsnog als continuous controller ingesteld staat? Ik heb een Rolandpedaal met die feature, namelijk.
Misschien dat je dan met één stamp meermalen wisselt tussen fast/slow? [Niet waarschijnlijk, maar als 'long shot']

3) Ik zou - als het idd een globale instelling is - het OS opnieuw installeren. Na een bulk dump van je programs, uiteraard.

Als dat allemaal niet werkt, zou ik denken aan probleem met de jackaansluiting (pedaal) in de NE2.

Succes ermee.

Thanks voor je reactie.

Heb al gespeeld met de toggle vs hold instellingen. Dat is het helaas niet.

Ander pedaal is zeker een poging waard. Ik heb echter alleen een roland en een yamaha pedaal. Yamaha werkt al helemaal niet want die kan alleen op continuous. Het roland pedaal heeft inderdaad een switch, maar hier ligt het helaas ook niet aan. Welk pedaal gebruik jij?

Ik ga denk ik maar eens het OS opnieuw installeren. Als het hier niet aan ligt ga ik een ander pedaal aanschaffen. Heb je een goede suggestie?

Geloof DP-8 of DP-10 van Roland, maar heb er dus één met zo'n knopje aan de zijkant, en een of twee zonder.
Een eenvoudig vierkant sustainpedaaltje werkt ook prima. Heb het probleem zelf nooit gehad, anders dan die kwestie continuous of niet.
Dus heb ook geen briljante tips. Ik zou je juist de Rolandpedalen aanraden (vrij robuust en werkt voor mij qua polariteit e.d. altijd zonder morren).

Back