Multivox MX-880 schema's gezocht

Zijn ze helemaal gelijk dan ?

Wat zijn de verschillen ?

:biertje:

De LFO is ondertussen (tijdelijk) gerepareerd.
De LFO Frequentie pot zat vol troep. Ik verdacht deze dus van niet goed functioneren.
Na het schoonmaken en doormeten deed ie het helaas nog niet. Nu heb ik een 68K weerstand tussen de W en de CW van de pot gesoldeerd (zie afbeelding) en de LFO functioneert (bijna) naar behoren.
Het gekke is dat de Frequentie pot het nu ook weer "gewoon" doet...
Iemand een suggestie?

Multivox LFO.jpg

Het enig verschil tussen de MX-880 en de MX-2000 is trouwens een sticker waar MX-880 op staat :)

Na het schoonmaken en doormeten deed ie het helaas nog niet. Nu heb ik een 68K weerstand tussen de W en de CW van de pot gesoldeerd (zie afbeelding) en de LFO functioneert (bijna) naar behoren.
Het gekke is dat de Frequentie pot het nu ook weer "gewoon" doet...
Iemand een suggestie?
Ja ik ken het fenomeen, het kan lijden tot een zoektocht waar je gek van wordt.

Een versleten pot die je schoonmaakt kan soms weer goed meten met de multimeter.
Van zodra je hem weer in ciquit duwt en er dus een kuthaartje meer stroom door de pot moet doet ie het niet meer.

In dit geval is een parallel weerstandje al voldoende om het ciquitje weer te laten werken en de pot heeft er weer invloed op.

Het is heel zeldzaam dat gebeurd. Als je het niet in de gaten hebt dat dit kan gebeuren dan begin je bij de pot, zoek je je Eigen helemaal debiel bij de rest om weer bij de pot uit te komen.

:biertje:

Een multimeter alleen is maar 99.99% betrouwbaar bij het uitmeten van een pot ;)

Het is heel zeldzaam dat gebeurd. Als je het niet in de gaten hebt dat dit kan gebeuren dan begin je bij de pot, zoek je je Eigen helemaal debiel bij de rest om weer bij de pot uit te komen.

Het verhaal van mijn dag gister.. :)
Ik heb er een uiteindelijk een trimpotje tussen gezet om hem zo goed mogelijk af te kunnen stellen.

Ik ben toch nog niet 100% tevreden, de twee uiterste einden van de pot functioneren niet meer en als de pot nu helemaal dicht staat stopt de LFO helemaal.
Geen ramp, maar liever niet. Ooit gaat ie weer open voor modificaties, voor nu werkt ie prima. Het is een mooi instrument!

Back