Gloomer - Intergalaxy (Hard Techno)

Iets meer laag erin misschien? En ik vind het mid niet echt lekker klinken, wordt er wat onrustig van…
Verder wel een leuke track.

meer techno zou wat mij betreft beter zijn ,begin stukjes zijn wel lekker maar die melodietjes niet zo gelukkig na 2:20 gaat t wat minder worden in mijn beleving, moet veel monotomer dit, denk ik

Iets meer laag erin misschien? En ik vind het mid niet echt lekker klinken, wordt er wat onrustig van…
Verder wel een leuke track.

Hey man, thanks a lot voor de feedback :)

Maar help me even als je wil..

Meer laag erin.. hoe doe ik dat ?

En de mid klinkt volgens jou niet lekker, wat kan ik daaraan veranderen ?

Thanks mate !

meer techno zou wat mij betreft beter zijn ,begin stukjes zijn wel lekker maar die melodietjes niet zo gelukkig na 2:20 gaat t wat minder worden in mijn beleving, moet veel monotomer dit, denk ik

Hey Vipal, ik begrijp waar je naartoe wil, maar ik wil niet monotomer gaan.. ik vind het net goed zo met die melodietjes, dat breekt de boel een beetje.. Maar thanks a lot man. Appreciate it !! ;)

Tof wel. Ik ben geen ster in het benoemen van bepaalde frequentiegebieden, maar het midhoog lijkt me wat te prominent aanwezig. Zit vooral in de percussie en hats. De kick zou wat harder kunnen.

De climax rond 3:19 werkt ook niet echt, het knalt niet omdat je daarvoor eigenlijk alle registers helemaal hebt opengetrokken. Verderop loopt de mix ook nogal vol omdat je allerlei geluidjes stapelt en de basis van kick en bas (vrij essentieel in dit genre) nogal op de achtergrond raakt. Op zich zijn die geluidjes niet verkeerd, maar iets duidelijker keuzes maken zou het mixen wel gemakkelijker maken.

I dig this. Over mix zou ik me in eerste instantie niet druk maken. Dat is eigenlijk ook bijzaak. (de beste mix van een slechte compositie blijft immers een slechte track) Op 4:55 vind ik het lekker gaan. Maar je gebruikt ook teveel verschillende arrangementjes in 1 track voor deze stijl. M
Ik hoor bijna 5 tracks in 1. Ook de intro heeft weinig te maken met de rest. Maar misschien moet dat ook kunnen...wie zal het zeggen ? Net door dit soort experimenten worden nieuwe dingen geboren...

Mijn advies: keuzes maken, je kan niet oneindig samples blijven stapelen omdat je in alles wel iets vets hoort
Géén pieken zonder dalen en zo. En zoals hierboven aangegeven, de wereld vergaat nog niet deze week, dus je hoeft niet proberen de gimmicks van 5 tracks in één te stoppen :D
De mix helpt ook niet mee, het is een beetje één brei van eq waar over alles ook nog eens een soort van totaal EQ zit die de laatste nuances ook volledig mid/hoog dicht smeert
Less = more (veel moar)

Ik denk als je gewoon wat keuzes maakt en niet te veel EQ'ed hij er al een stuk beter uitkomt
Ik hoor zeker wel wat je wilt doen, maar het is allemaal net een beetje té veel van het goede, geen pieken zonder dalen ;)

die melodie op 4.59 laten zitten die is heel erg vett.
en ja er mag wel hier en daar wat uit.

hey guys.. allemaal ;)

Thanks voor de replies..

Maar iéts moet er van mijn hart..

Namelijk : "less is more"..

Ik heb dat nooit goed begrepen.. ik hou er namelijk van als een nummer lekker vol en afwisselend klinkt.. boordevol met up/downlifters, fx'n, samples, enz.. Dat mag klinken als een bom.

Zelf maak ik ook erg chaotische muziek, en in fact : I like it !!! :)

Mixgewijs is het moeilijk om zulke nummers te maken omdat dan alles botst.. maar ook dat vind ik meer dan okee.. Ik hou ervan als muziek rauw klinkt, alsof het in een garage opgenomen is.

Allez, ik wil maar zeggen.. Less = more geldt niet voor mij en mijn muziek.. En ik ben dit jaar al 10 jaar bezig met producen.

Ook dit nummer, Intergalaxy.. Ik kan er morgen eens naar kijken in mijn studio, maar ik heb het lied nou al tientallen keren gehoord en ik vind niet dat er iets moet verdwijnen. Raar hé ;)

Ik ben een beetje ongerust nu ik die feedback gelezen heb.. Moet ik nou echt mijn strategie gaan aanpassen en wat minimaler gaan ? Dat zou ik namelijk zonde vinden.

Cheers guys !! :)

Kijk, onderaan de streep is het jouw kindje, jij moet er dus blij mee zijn.
Maar als meerdere mensen met dezelfde punten komen, zal in die feedback ook wel een kern van waarheid zitten. Maar dan nog, als iets objectief schrell klinkt, maar jij vindt het mooi dan mág dat :D
Hetzelfde voor 7 percussieloops door elkaar, vind jij het mooi, dan is het goed toch?
Je kan toch nooit iedereen tevreden stellen, maar er is een verschil tussen bomvol met samples en een brei, te veel haalt de vaart er ook uit.

De melodie die op 4:59 erin komt, daar zou ik eerder het nummer mee maken en vullen. Zonder de melodie vind ik het vrij plat (ik ben echter geen techno kenner).

Qua kick, hats en percussie vraag ik me soms af of deze wel in dezelfde toonsoort staan. Daardoor kan het namelijk al chaotisch gaan klinken. Want qua melodie is het dezelfde melodie die gebruikt wordt, met hier en daar opvulling en layering.

Ik zou zeker goed naar de mix kijken (ook de volumes van de fx), meer punch in de kick (wellicht wat comp) de hats meer naar achteren (misschien dubben met meer hats en pannen) en mid mag minder.

Ik vind de laatste 3 minuten een stuk leuker als de eerste 4 minuten..
kan weinig zeggen over het mixen.. zit het op me laptopje-speakers te beluisteren.
me vrouw zegt ongeveer hetzelfde.. de eerste 4minuten kijkt ze me aan.. wat heb je nou weer opstaan
en tegen het einde zat ze ook met dr voetje het tempo mee te tappen.

Back